متخصصین می گویند خانم هایی که از میگرن رنج می برند ممکن است به هنگام بارداری دچار تغییراتی در الگوی سردرد خود شوند.

برای مثال خیلی از خانم ها در طول دوران بارداری حملات میگرنی کمتری را تجربه می کنند.

دکتر David Dodick مسئول بنیاد میگرن آمریکا طی اخباری گفت اگر شما از میگرن رنج می برید، این شانس را دارید که در طول دوران بارداری حملات میگرن تا حدی بهبود می یابد.

دکتر Dodick که خود استاد طب در دانشگاه کلینیک پزشکی مایو در آریزونا است عنوان کرد تحقیقات نشان میدهد که 50 تا 80 درصد خانم هایی که قبل از بارداری دچار میگرن هستند، در طول بارداری و و مخصوصا سه ماهه دوم و سوم حملات میگرنی کمتری را تجربه می کنند و این شاید به دلیل افزایش میزان استروژن باشد.   

محققین اشاره کردند مخصوصا آن دسته از خانم هایی که به هنگام قاعدگی دچار میگرن می شدند،  احتمال دارد در طول بارداری حملات کمتری را تجربه کنند.

اما دکتر Dodick گفت خانم هایی که هرگز دچار میگرن نشده اند ممکن است برای نخستین بار در دوران بارداری دچار میگرن شوند. برخی خانم ها که سابقه میگرن دارند نیز ممکن است در طول بارداری حملات شدید تری را تجربه کنند.

برخی خانم های مبتلا به میگرن ممکن است در خطر عوارض بارداری قرار داشته باشند. برای مثال، در یکی از تحقیقات نشان داده شد که خانم های مبتلا به میگرن بیشتر در خطر عوارض مربوط به عروق خونی، مشکلاتی در خواب و افزایش وزن بیشتر در طول بارداری قرار دارند.

دکتر Sheena Aurora متخصص اعصاب در دانشگاه پزشکی استنفورد در کلیفرنیا است. او گفت خانم های مبتلا به میگرن باید در دوران بارداری جنبه های مختلفی را در نظر داشته باشند. آنها باید با پزشک خود در مورد مصرف داروهای میگرن در دوران بارداری مشورت نمایند.

دکتر Aurora که عضو انجمن سردرد آمریکاست، افزود که خانم های مبتلا به میگرن باید فشار خون خود را کنترل کنند و میزان کلسترول آنها باید تحت نظر باشد و قبل از باردار شدن مصرف سیگار را کنار بگذارند.

او گفت اگر شما به میگرن مبتلا هستید باید با متخصص میگرن مشورت کنید و مطمئن شوید که قبل و در دوران بارداری متخصص زنان و متخصص میگرن شما با هم مرتبا در ارتباطند. در برخی موارد، متخصص میگرن به شما perinatologist را معرفی می کند شخصی که متخصص طب مادر-جنین است و یا این که ممکن است فارماکولوژیست دوران بارداری به شما معرفی شود.

فاکتورهای مربوط به نحوه زندگی اعم از تغذیه، ورزش و خواب بسیار اهمیت دارند.

دکتر Aurora طی اخباری گفت بیماران باید شرایط استرس زا را بشناسند و بیاموزند که چطور از طریق تکنیک های ریلکسیشن و یا مدیتیشن با این شرایط مقابله کنند. خانم های بارداری که از میگرن رنج می برند باید با پزشک خود در مورد این که آیا یوگا و یا ماساژ بی خطر و کمک کننده هست یا خیر مشورت نمایند.  

تاریخ انتشار: 1394/03/22
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه