دو داروی جدید برای درمان سندرم روده تحریک پذیر همراه با اسهال در افراد بالغ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفت.

IBS مشخصا با مدفوع شل و دردهای شکمی مشخص می شود که 10 تا 15 درصد افراد بالغ آمریکا را بر اساس گفته FDA تحت تاثیر قرار داده است.

اولین دارو Viberzi نام دارد که روزی دو بار همراه با غذا مصرف می شود. این دارو رسپتورهای سیستم عصبی را تحریک می کند و می تواند انقباضات روده را کاهش دهد. بر اساس گفته FDA، از جمله عوارض شایع آن عبارت است از یبوست، تهوع و درد در ناحیه شکم. یکی از شدیدترین اثرات جانبی آن اسپاسم ماهیچه ای است که می تواند منجر به پانکراتیت شود.

دومین دارو Xifaxan نام دارد که به صورت خوراکی و سه بار در روز به مدت 14 روز مصرف می شود. در صورت بروز این علائم افراد می توانند در صورت لزوم یک دوره 14 روزه دیگر نیز دارو را مصرف کنند. این دارو قبلا به عنوان آنتی بیوتیکی برای درمان اسهال مسافرتی تجویز می شد. این دارو برای درمان انسفالوپاتی کبدی آشکار نیز تجویز می شود، این اختلال زمانی به وجود می آید که کبد نمی تواند  برخی سموم را از خون حذف کند در نتیجه تغییراتی در عملکرد مغز ایجاد می شود.

شایع ترین اثرات جانبی آن عبارت است از افزایش آنزیم های کبدی در خون و شدیدترین عارضه جانبی آن ایجاد اسهال ناشی از C. difficile است. تهوع نیز جز علائم شایع است.

Viberzi توسط شرکت Cincinnati واقع در Patheon Pharmaceuticals تولید و توسط Forest Laboratories توزیع می شود. Xifaxan توسط Salix Pharmaceuticals واقع در Raleigh, N.C به بازار عرضه می شود.

تاریخ انتشار: 1394/03/14
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه