تحقیقات جدید نشان میدهد انجام شیمی درمانی قبل از جراحی به خانم ها کمک می کند تا با سرطان تخمدان بهتر مبارزه کنند.

این تحقیق انگلیسی به سرپرستی Sean Kehoe متخصص سرطان زنان در دانشکاه برمینگهام انجام شد و تعداد بیماران شرکت کننده 550 بیمار بود. نیمی از بیماران به دنبال شش دوره شیمی درمانی تحت جراحی استاندارد قرار گرفتند در حالی که نیمی دیگر قبل از جراحی سه دوره شیمی درمانی کردند.

این تیم تحقیقاتی دریافت، ریسک عوارض و مرگ در طول 28 روز بعد از جراحی در افرادی که قبل از جراحی شیمی درمانی کرده بودند، پایین تر بود. یافته ها نشان داد این گروه عوارض جانبی کمتری را پشت سر گذاشتند و مدت کمتری را در بیمارستان گذراندند و کیفیت زندگی آنان بهتر بود.

این تحقیق با سرمایه گذاری تحقیقات سرطان انگلیس انجام شد و در تاریخ 19 می در لانست به چاپ رسید.

پیتر جانسون از تحقیقات سرطان انگلیس طی اخباری گفت انجام شیمی درمانی قبل از جراحی سرطان تخمدان همیشه مشکل بزرگی برای خانم ها و جراحان بوده است.

او ادامه داد با تشکر از انجام این تحقیق می توان گفت شیمی درمانی در درجه اول سبب می شود جراحی بی خطرتر باشد، مدت اقامت بیمار در بیمارستان کوتاه تر شود و کیفیت زندگی او بهتر شود.

دکتر Kehoe نیز موافق بود و افزود، این کارآزمایی نشان داد که با انجام شیمی درمانی قبل از جراحی، تومور کوچکتر می شود در نتیجه عوارض جانبی جراحی و مدت اقامت فرد در بیمارستان کاهش می یابد، به عبارتی کیفیت زندگی فرد بهتر می شود، بدون این که نرخ بقا فرد به خطر بیافتد.  

بر اساس تخمین انجمن سرطان آمریکا سرطان تخمدان یکی از مرگبارترین سرطان هاست. تخمین زده شده است که در سال 2015، بیش از 21000 خانم آمریکایی به این بیماری مبتلا می شوند و بیش از 14000 خانم نیز به دلیل ابتلا به همین بیماری جان خود را از دست می دهند. سرطان تخمدان پنجمین سرطان بزرگ است که قاتل زنان می باشد.

تاریخ انتشار: 1394/03/06
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه