تحقیقات جدید نشان می دهد کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری عادات غذایی ضعیفی داشته اند بیشتر در خطر چاقی قرار دارند.

محققین بیش از 5100 کودک را در یونان مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که اگر مادران آنها در دوران بارداری بیش از مقدار توصیه شده وزن اضافه کرده باشند (به اندازه کافی ورزش نکرده و یا در دوران بارداری سیگار می کشیده اند)، در سن 8 سالگی بیشتر در خطر چاقی قرار دارند.

از جنبه مثبت، محققین دریافتند ورزش در حد متوسط در دوران بارداری با کاهش ریسک چاقی در کودکی مرتبط می باشد.

اگر چه در این تحقیق ارتباطی بین عادات و سبک زندگی مادر با وزن کودک در آینده نشان داده شد، اما این تحقیق به گونه ای نبود که اثبات کند رفتار مادر علت مستقیم افزایش وزن کودک باشد.

این تحقیق به صورت آن لاین اخیرا در ژورنال BMC Pregnancy and Childbirth منتشر شد.

بر اساس گفته های رهبر تحقیقات، Labros Sidossis متخصص طب داخلی و جراح در دانشگاه پزشکی تگزاس شعبه گالوستون، بارداری بخشی از زندگی یک خانم است که باید در طول این دوران هشیاری بیشتری نسبت به سلامت خود داشته باشد، این دوره فرصت مهمی است که از عادات ناسالم مانند سیگارکشیدن و مصرف الکل پرهیز کند و سبک زندگی سالم تری را اتخاذ نماید و در فعالیت فیزیکی شرکت کرده و ورزش کند.

وی افزود افراد مسئول و دست اندرکار باید به خانم های باردار توصیه کنند که افزایش وزن خود را در دوران بارداری محدود کنند و در بازه توصیه شده وزن خود را حفظ کنند، سیگار نکشند و الکل مصرف نکنند و در طول دوران بارداری در حد متوسطی ورزش نمایند.

متاسفانه افزایش وزن بیشتر در دوران بارداری بسیار شایع است. در سال های 2004 و 2007 موسسه پزشکی اعلام کرد بیش از نیمی از خانم های باردار در طول دوران بارداری افزایش وزنی بیشتر از حد لازم دارند.

بر اساس توصیه های انجمن ورزش پزشکی در آمریکا و انجمن زنان و زایمان در این کشور، خانم های باردار که مشکلی در سلامتی خود ندارند باید حدود 150 دقیقه در هفته ورزش سبک انجام دهند.

تاریخ انتشار: 1394/03/17
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه