تحقیقات جدید نشان داده است که افراد آمریکایی چاق که دچار کاهش ویتامین D هستند، می توانند با استفاده از مکمل ویتامین D به کاهش وزن خود کمک نمایند.   

تیم تحقیقاتی ایتالیایی که به رهبری دکتر لوئیزا وینگا از دانشگاه میلان انجام شد، بر اساس تحقیق قبلی بود که نشان داد فقر ویتامین D با افزایش ریسک چاقی و عوارض چاقی ارتباط دارد.  

به هر حال این تیم تحقیقاتی عنوان کرد، مصرف مکمل ویتامین D در مهار چاقی تاکنون بی نتیجه مانده است.

در این تحقیق جدید 400 شرکت کننده حضور داشتند که دچار اضافه وزن و چاقی بودند از طرفی دچار فقر ویتامین D نیز بودند، این افراد رژیم غذایی با کالری کم دریافت کرده و به سه گروه تقسیم شدند، یکی از گروه ها مکمل ویتامین D مصرف نمی کرد اما دو گروه دیگر این مکمل را مصرف می نمودند اما یک گروه 25000 واحد و گروه دیگر 100000 واحد ویتامین D در ماه.    

تیم تحقیقاتی دکتر ویگانز مطرح کرد، بعد از شش ماه شرکت کنندگان در هر دو گروهی که ویتامین D دریافت کرده بودند، در مقایسه با گروهی که اصلا مکمل دریافت نکرده بود، کاهش وزن بیشتری داشت ضمن این که اندازه دور کمر نیز در این دو گروه تا حد زیادی کاهش یافته بود.

این تحقیق در روز پنج شنبه در کنگره چاقی اروپا ارائه شد. متخصصین توجه داشتند که تحقیقات ارائه شده در نشست های پزشکی عموما در حد مقدماتی در نظر گرفته می شود تا این که در ژورنال های کارشناسی شده و معتبر به چاپ برسند.

تیم دکتر ویگانز نوشت که داده های این تحقیق نشان می دهد افراد چاق و یا افرادی که دچار اضافه وزن هستند و همچنین از فقر ویتامین D نیز رنج می برند، مکمل ویتامین D می تواند به کاهش وزن آنان کمک کند و اثرات سودمند رژیم غذایی با کالری کم را افزایش دهد.   

بر اساس آنچه که در این تحقیق ارائه شده است، تحقیقات قبلی نشان داده که 40 درصد افراد بالغ در آمریکای شمالی دچار فقر ویتامین D هستند.  

دو تن از متخصصین عنوان کردند که این یافته ها برای برخی بسیار ارزشمند است.

دکتر Christopher Ochner متخصص تغذیه، کاهش وزن و چاقی در بیمارستان Mount Sinai در نیویورک  افزود این تحقیق یادآور اتفاقاتی است که چند سال پیش افتاد، آن زمان که درباره اثر کلسیم در کمک به کاهش وزن (کاهش وزن و حفظ آن) انقلابی به پا شد. او ادامه داد به هر حال خیلی مهم است که توجه داشته باشیم که این اثر ویتامین D تنها محدود به افرادی است که دچار فقر ویتامین D هستند. مصرف به اندازه ویتامین ها و مواد مغذی بسیار اهمیت دارد. او در ادامه تاکید کرد این تحقیق به این معنی نیست که هر که می خواهد وزن کم کند باید شروع به خوردن مقادیر زیاد ویتامین D یا هر مکمل دیگری بکند. بیشتر افراد دچار فقر ویتامین D نیستند.  

Toni Marinucci متخصص تغذیه از بیمارستان دانشگاه Staten Island در نیویورک گفت فقر ویتامین D ممکن است به تلاش هایی که افراد برای کاهش وزن انجام می دهد، آسیب برساند.  

او گفت این تحقیق نشان می دهد که اضافه وزن و چاقی در افراد بالغی که دچار فقر ویتامین D هستند می تواند با انجام رژیم کم کالری و همچنین با مصرف مکمل ویتامین D کاهش یاید.

ویتامین D با نام ویتامین آفتاب شناخته می شود، زیرا بدن وقتی می تواند این ماده را تولید کند که پوست در معرض آفتاب قرار گیرد. افراد می توانند ویتامین D کافی را از غذاهایی مانند تخم مرغ، شیر، ماست، ماهی تون، سالمون و غلات و آب پرتقال به دست آورند.  

تاریخ انتشار: 1394/02/25
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه