تحقیقات جدید نشان می دهد که چرا خانم ها در بحث کاهش وزن در مقایسه با آقایان بیشتر خود را مجبور به انجام جراحی می کنند.

محققین این تحقیق می گویند در آمریکا، 80 درصد بیمارانی که برای انجام جراحی جهت کاهش وزن مراجعه می کنند، خانم هستند.

اما چرا؟

بعد از بررسی بیش از 190000 بیماری که در سال های 1998 تا 2010 به منظور کاهش وزن (جراحی لاغری) جراحی انجام داده بودند، محققین توانستند تعدادی فاکتور را شناسایی کنند که ممکن است در این میان دخیل باشد.

محققین دریافتند که به نظر می رسد خانم ها در مقایسه با آقایان آگاهی بیشتری در مورد خطراتی دارند که به واسطه چاقی ایجاد می شود و عموما در مقایسه با آقایان کمتر از وضعیت سلامت جسمی خود رضایت دارند.

بعلاوه تعداد بیشتری از خانم ها به نظر می رسد برای این جراحی مساعد تر از آقایان هستند (از شرایط لازم برای این جراحی برخوردارند). محققین گفتند آمارها نشان می دهد که این شکاف جنسیتی برای انجام جراحی چاقی بسیار باریک است و مردان با ورود به 70 سالگی برای انجام آن اقدام می کنند و به طور کلی بیشتر مردان تا زمانی که پیر نشده اند و یا مریض نشده اند به این جراحی فکر نمی کنند.

دکتر سانتیاگو هورکان، مسئول بخش جراحی هایی کم تهاجمی در دانشگاه کالیفرنیا در سان دیاگو طی اخباری گفت نتایج این تحقیق نشان داد آگاهی مردان در مورد عوارضی که در اثر چاقی سلامت آنها را تهدید خواهد کرد باید افزایش یابد.

او گفت حتی اگر بپذیریم نرخ چاقی در زنان و مردان آمریکایی برابر و 50-50 است، 80 درصد خانم ها برای چاقی جراحی انجام می دهند در حالی که نرخ انجام این جراحی در مردان 20 درصد است و این توزیع بسیار ناهماهنگ است.

دکتر هورگان و همکاران اخیرا یافته های خود را در ژورنال تکنیک های جراحی پیشرفته و Laparoendoscopic گزارش کردند.

تاریخ انتشار: 1394/02/24
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه