محققین پس از بررسی اتاق اورژانس به این نتیجه رسیدند خانم ها بیشتر از آقایان به دلیل آسم در بیمارستان بستری می شوند.

دانشمندان 2000 بیمار را در ER (بخش اورژانس) مورد آنالیز قرار دادند که برای درمان آسم به بستری شدن در بیمارستان نیاز داشتند. اگر چه مردان و زنان فاکتور خطر مشابهی دارند، اما بر اساس این تحقیق که در 5 می در سالنامه آسم و آلرژی و ایمونولوژی منتشر شد، خانم ها 60 درصد بیشتر از مردان به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری می شوند.

دکتر James Sublett معاون کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی در آمریکا طی اخباری گفت مدت هاست که شناخته شده است بعد از بلوغ، بروز آسم در زنان بیش از مردان شایع است.

او افزود در این آزمون تنها 10 درصد خانم ها در سال گذشته توسط متخصص آلرژی معاینه شده بودند. آن هایی که به متخصص مراجعه کرده بودند و از داروهای کنترل کننده استفاده می نمودند کمتر به اورژانس نیاز پیدا کرده و به همین نسبت میزان بستری شدن در آن ها کمتر بود.

محققین دریافتند که خیلی از بیماران بخش اورژانس مبتلا به آسم مزمن بودند که کمتر کنترل شده بود. در بین خانم ها، 13 درصد لوله تنفسی را در در برخی نقاط مجاری تنفسی آنان کار گذاشته بودند، 36 درصد قبلا برای آسم بستری شده بودند . 16 درصد نیز در سال گذشته بستری شده  بودند. به طور مقایسه ای میتوان گفت 12 درصد مردان در گذشته لوله تنفسی کار گذاشته بودند، 32 درصد برای آسم بستری شده بودند و 13 درصد نیز در سال گذشته بستری شده بودند.

به گفته مسئول این تحقیقات Rose Chasm، استادیار پزشکی اورژانس در دانشگاه  پزشکی مریلندز در بالتیمر، مهم است توجه داشته باشیم مردان و زنانی که در این آزمون مورد بررسی قرار گرفتند ویژگی های مشترکی داشتند.

او گفت خیلی از این افراد دچار اضافه وزن بودند و برخی از آن ها به شدت سیگار می کشیدند. درصد زیادی از این بیماران بیمه درمانی نداشتند و اگر چه زنان بیش از مردان دچار این مشکلات بودند. بعد از تنظیم همه این فاکتورها، دریافتیم که خانم ها در مقایسه با مردان 60 درصد بیشتر در معرض بستری شدن در بیمارستان برای درمان آسم حاد قرار دارند.

محققین گفتند، چندین مکانیسم احتمالی وجود دارد که توضیح می دهد چرا زنان بیش از مردان برای آسم در بیمارستان بستری می شوند. خانم ها متفاوت از آقایان مشکل تنفسی را درک می کنند. هورمون های جنسی زنانه و تفاوت در بیش فعالی مجاری هوایی و رفتارهای بهداشتی ممکن است در این میان نقش داشته باشند. محققین متذکر شدند برای بررسی علت دقیق این تفاوت وابسته به جنس، باید تحقیقات بیشتری ترتیب داد.

تاریخ انتشار: 1394/02/22
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه