تحقیقی جدید نشان داده است که بیشتر خانم ها بعد از ماستکتومی اغلب نیاز خواهند داشت تا چندین جراحی را انجام دهند.

بر اساس گزارش محققین کانادایی، در این تحقیق 4000 خانم مورد بررسی قرار گرفتند، 88 درصد آن ها حداقل دو جراحی در پیش داشتند و 65 درصد آن ها بیشتر از دو جراحی در پیش داشتند و 39 درصد آن ها چهار جراحی یا بیشتر پیش رو داشتند.

رهبر این تحقیقات دکتر آماندا رابرتس محقق بالینی در دانشگاه تورنتو صبح روز پنج شنبه در کنفرانس خبری گفت خانم هایی که می خواهند بازسازی سینه انجام دهند باید انتظار حداقل دو جراحی را داشته باشند.

دکتر رابرتس گفت که در برخی موارد جراحی ها باید تکرار شود. این جراحی ها شامل جایگزین کردن بسط بافت با ایمپلنت سینه دائم و یا ایجاد دوباره نوک پستان است. این بسط یک اقدام موقتی است که برای کشیدن پوست پستان و ماهیچه ها به کار می رود.

دکتر رابرتس افزود اما برخی از این جراحی ها غیر منتظره است و با عوارض طولانی مدتی اعم از خونریزی، عفونت یا برآمدگی هایی در ناحیه شکم همراه است این برآمدگی ها در نتیجه استفاده از بافت های شکمی برای بازسازی سینه به وجود می آید.

او گفت یک مورد از هر 10 بیمار با یک یا چند جراحی غیر منتظره رو به رو می شود. این جراحی ها عوارض طولانی مدتی را به دنبال دارد از جمله آن که کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد.

برای این تحقیق محققین داده های مربوط به 3972 خانم را که در سال های 2002 تا 2008 بازسازی سینه انجام داده بودند، جمع آوری شد.

این یافته های در 30 آپریل در نشست سالانه انجمن جراحان سینه آمریکا در اورلاندو واقع در ایالت فلوریدا ارائه شد.

دکتر Lauren Cassell جراح سینه در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک گفت داشتن دو یا چند عمل غیر طبیعی است.

او ادامه داد این چیزی است که همه ما می دانیم و اگر شما جراح پلاستیک صادقی باشید این واقعیت را به بیمار خود خواهید گفت.

او ادامه داد هدف از بازسازی سینه این است که سینه تا حد ممکن به حالت کامل خود درآید. این کار بسیار دشواری است. برخی اوقات ممکن است شما بسیار خوش شانس باشید و با یک جراحی سینه های به شکل کامل و قرینه در بیاید و نیازی به جراحی بیشتر نباشد. اما تعداد بسیار کمی از بیماران با یک جراحی مشکل آنها برطرف می شود.

دکتر Cassell عنوان کرد در تعدادی از بیماران نیاز است بسط بافت قبل از این که ایمپلنت دائم جایگزین شود، انجام گیرد. بعلاوه برخی اوقات به جراحی سختی نیاز است تا نوک سینه بر حسب نیاز بازسازی شود. طی این عمل این اطمینان به وجود می آید که نوک سینه ها به طور متعادلی قرار گرفته اند. برای خانم هایی که می خواهند به بهترین شکل خود باشند ممکن است انجام بیش از یک جراحی لازم باشد.

وی افزود معمولا اولین جراحی سهم مهم و اصلی را دارد و جراحی های بعدی اهمیت کمتری دارند و اغلب شامل تنظیم ایمپلنت یا پوست سینه است.

دکتر Cassell تصور نمی کند این جراحی های متعدد به آن معنا باشد که جراحان بی کفایت هستند.

تاریخ انتشار: 1394/02/17
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه