ارزیابی جدید نشان داده است که خانم ها ممکن است از شیر به دست آمده از دوست یا یکی از اعضای خانواده خود برای نوزادشان استفاده کنند اما آن ها ریسک ها و خطراتی را که در ارتباط با اهدا کننده شیر به نوزادان خود وجود دارند را در نظر نمی گیرند.

یک سوم خانم ها سلامت فرد اهدا کننده شیر را در نظر نمی گیرند. محققین دریافتند خانم های کمی وجود دارند که با پزشک خود در مورد انتخاب اهدا کننده شیر از بین اعضای خانواده یا دوستان خود قبل از این که چنین عملی را انجام دهند، مشورت میکنند.

دکتر سارا کیم گفت ما سعی می کنیم تا این درک را به وجود آوریم که خانم ها می توانند برای تصمیم گیری بهتر در این زمینه به مسئولین بهداشتی درمانی مراجعه کنند. دکتر سارا کیم محقق ارشد در موسسه تحقیقاتی در بیمارستان کودکان Nationwide در کلمبوس اوهایو است.

او طی اخبار بیمارستان عنوان کرد تحقیق ما نشان داد که دوستان و بستگان و رسانه ها نقش مهمی در آموزش به اشتراک گذاری شیر ایفا می کنند، اما مسئولین مراقبت های بهداشتی خارج از این میانه قرار دارند و این نگران کننده است زیرا تغذیه فرزندان با استفاده از شیری که توسط خانم دیگری (دوست یا غریبه) فراهم می شود، خطراتی را به دنبال دارد.

آکادامی اطفال آمریکا در مورد خطرات مربوط به استفاده از شیر پاستوریزه نشده در کودکان سیاست مشخصی دارد اما در مورد به اشتراک گذاری شیر ار طریق دوستان و بستگان دستورالعملی را ارئه نداده است.

بر اساس گفته محققین، خیلی از خانم ها می خواهند به بچه های خود شیر دهند اما نمی توانند و این سبب می شود تا به صنعت شیر سینه تنظیم نشده رو بیاورند. شیر مادر با این امید خرید و فروش می شود که نوزاد از مزایای اثبات شده آن بهره برد.

اما تحقیقات قبلی نشان داد شیر مادری که به صورت آن لاین فروخته می شود ممکن است با شیر گاو مخلوط شده و یا آلوده به برخی مواد شیمایی و یا برخی باکتری ها باشد. بانک های شیر، شیر سینه اهدا شده را به دقت غربال می کنند، اما محدویت منابع تامین کننده آن ها اغلب منجر به بستری شدن نوزادان نارس می شود

شیر مادر در بانک شیر می تواند به قیمت 4 دلار به ازای هر اونس فروخته شود و این سبب می شود تا مادران برای شیردهی نوزاد خود به بستگان و دوستان روی بیاورند.

در بررسی این موضوع محققین 500 مادر را در اوهایو مورد ارزیابی قرار دادند و از آن ها پرسیدند که درباره به اشتراک گذاشتن شیر مادر چه می دانند و این که آیا آن ها از شیر اهدا شده استفاده می کنند یا این که خودشان تا به حال به نوزاد دیگری شیر داده اند. محققین دریافتند خانم هایی که تحصیلات و درآمد بیشتری دارند نسبت به اشتراک گذاری شیر آگاهی بیشتری دارند (این در مقایسه با خانم هایی به دست آمد که تحصیلات و در آمد کمتری داشتند).

از همه خانم هایی که در این آزمون حضور داشتند، 77 درصد با به اشتراک گذاری شیر مادر آشنا بودند. از این میان، 67 درصد آن ها سلامت مادر را قبل از استفاده از شیرش لحاظ می کردند. محققین متذکر شدند اما 33 درصد باقی مانده چنین اولویتی را قائل نبودند. ضمنا 27 درصد خانم هایی که در این ارزیابی شرکت داشتند گفتند که میزان ایمنی و بی خطر بودن شیر فرد اهدا کننده را در نظر نداشته اند.

تقریبا 4 درصد خانم ها از شیر اهدایی استفاده می کردند یا به فرزند دیگری شیر می دادند. کمتر از نیمی از این خانم ها که چنین می کردند جز دوستان و بستگان بودند. بر اساس گفته محققین، هیچ یک از این خانم های گزارشی مبنی بر خرید شیر سینه به طور آن لاین را نداشتند.

حدود 45 درصد این خانم ها گفتند بیشتر از نیاز کودک خود شیر تولید می کنند.

دکتر کیم اشاره کرد این نخستین تحقیقی است که در آن ویژگی های زنانی که کمابیش در گیر به اشتراک گذاری شیر هستند، بررسی شده است و می توان با کمک پزشکان نقطه شروعی را درباره گفتگو با بیماران در این زمینه آغاز کرد.

دکتر کیم توصیه کرد اگر شما در بحث شیردهی مشکل دارید، به دنبال راه حل صحیحی باشید، اگر بحث شیردهی یک انتخاب نیست، با متخصص اطفال مشورت نمائید تا برای تغذیه نوزاد خود برنامه ای مشخص کنید که نیازهای ویژه او برطرف شود. برخی از کودکان به سختی رشد می کنند و یا شرایط پزشکی دارند که برای برطرف کردن آن به استراتژی های متفاوتی نیاز است. 

تاریخ انتشار: 1394/02/17
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه