جراحی های سرطان سینه به گونه ای پیشرفت کرده است که اغلب جراحان می توانند تومور را بردارند به نحوی که خود سینه به طور ایمنی حفظ شود و این جراحی با نام لامپکتومی (lumpectomy) شناخته شده است.

اما تحقیقات جدید نشان می دهد اگرچه جراحی که طی آن ساختار سینه حفظ می شود، نرخ موفقیت بالایی دارد ولی با این وجود خیلی از بیمارانی که واجد انجام چنین جراحی هستند ترجیح می دهند کل سینه آنها برداشته شود.

رهبر این تحقیقات دکتر مهرا گلشن، مسئول خدمات جراحی پستان در مرکز سرطان زنان و Dana-Farber/Brigham در بوستون طی اخباری گفت ما پاسخی برای این سوال نداریم که چرا افراد چنین انتخابی می کنند اما امیدواریم که با این تحقیق بیماران و پزشکان بیشتری را تشویق کنیم تا درباره این موضوع فکر کنند که به چه علت چنین می شود و چطور می توان این مشکل را برطرف نمود.

در این تحقیق تیم تحقیقاتی گلشن بر معلومات خانم ها درباره نوع شناخته شده سرطان سینه با نام  سه گانه منفی (triple-negative) متمرکز شدند. بر اساس توضیح محققین این نوع از سرطان سینه درمان تایید شده ای ندارد و فقط با شیمی درمانی می توان تومورها را تا حدی کوچک کرد و لازم است با استفاده از جراحی بخش کوچکی از بافت سینه برداشته شود.

تحقیقات نشان داده لامپکتومی در بیش از 90 درصد بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند موفق بوده است.

اما بر اساس این تحقیق نشان داده شده است که 31 درصد افرادی که واجد شرایط برای انجام عمل لامپکتومی بوده اند تصمیم گرفته اند که کل سینه خود را بردارند.

دکتر گلشن تاکید کرد به طور کلی می توان گفت در خانم هایی که در مراحل اولیه سرطان سینه قرار دارند، ترجیح ما بر آن است درمان هایی انجام دهیم که بافت سینه حفظ شود.

او توضیح داد یکی از دلایلی که ما ابتدا شیمی درمانی انجام می دهیم به این دلیل است که امکانی فراهم آید تا خانم هایی که به دلیل وخامت و پیشرفت بیماری در ابتدا می خواستند کل سینه خود را خارج کنند، آگاه شوند که می توانند درمان هایی را انتخاب نمایند تا سینه خود را حفظ نمایند. اگر چه با این وجود تعداد زیادی از بیمارانی که واجد لامپکتومی هستند، هم چنان می خواهند کل سینه خود را بردارند.

این تحقیق روز 5 شنبه در نشست سالانه انجمن جراحان آمریکا در ساندیاگو ارائه شد. یافته های ارائه شده در نشست های پزشکی عموما در سطح اولیه و مقدماتی در نظر گرفته می شوند تا این که در ژورنال های معتبر به چاپ برسند.

تاریخ انتشار: 1394/02/10
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه