بر اساس تحقیق جدیدی که انجام شده، مشخص شده است خانم های نوه دار احتمالا زودتر بازنشسته می شوند.

محققین بیش از 47000 خانم در سن بازنشستگی را در ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند 9 درصد از افرادی که زودتر از موعد بازنشست می شوند، برای مراقبت از نوه های خود از کار دست می کشند. همچنین نشان داده شد درصدی نزدیک به همین آمار نیز به دلیل مشکلاتی که برای سلامتی آنها پیش آمده زودتر از موعد بازنشسته می شوند.

محققین دریافتند خانم های مسن که شرایط کاری قابل انعطافی دارند، از جمله این که ساعات کاری کمتری دارند، احتمال کمی دارد که بازنشسته شوند. این یافته نشان می دهد که خیلی از خانم ها می خواهند وضعیت کاری خود را حفظ کنند.

اما در این تحقیق مشخص نشد که آیا خانم ها برای مراقبت از نوه ها از روی اجبار بازنشسته می شوند یا اختیار.

محققین متذکر شدند بازنشستگی زود هنگام برای خیلی از خانم ها مشکل بزرگی به حساب می آید زیرا آنها در حین کار کردن درآمد کمتری نسبت به مردان داشتند. بر اساس گفته Robin Lumsdaine  پرفسور امور مالی بین الملل از دانشگاه واشنگتن دی سی در آمریکا خانم هایی که سال های کمتری در مقایسه با مردان کار می کنند، در آمد کمتری در دوران بازنشستگی دارند.

Lumsdaine  طی اخباری گفت افراد بر اساس ملاحظات خانوادگی مانند نگهداری از نوه ها، تصمیم به بازنشستگی می گیرند و اعمال سیاست هایی که قصد طولانی تر کردن سالهایی را دارد که یک آمریکایی باید صرف کار کردن بکند، در این زمینه اثرات محدودی دارد.

وی افزود، در عوض می توان سیاست هایی را ایجاد کرد که به افراد جوان تر کمک می کند تا به مراقبت های کودکان دسترسی بهتری داشته باشند در نتیجه تقاضا برای بازنشستگی به این دلیل کاهش یافته و افراد می توانند به مدت طولانی تری بر سر کار خود باقی بمانند.

این تحقیق اخیرا در ژورنال درموگرافی منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1394/02/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه