خوردن غذاهای سالم برای مادران شیرده به سلامت آنها و کودکان شان کمک خواهد کرد تا هر دو آنها مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

دپارتمان خدمات بهداشتی انسانی (HHS) یادآور می شود که در حال حاضر مادران شیرده می توانند مزایای مناسبی را برای نوزادن خود فراهم بیاورند از جمله می توانند آنها را از عفونت یا بیماری محافظت نمایند.

این سازمان به مادران شیرده توصیه می کند طیفی از سبزیجات، میوه جات، غذاهای دریایی،  گوشت بدون چربی، تخم مرغ و مرغ، مغزیجات و حبوبات، شیر کم چرب یا بدون چربی، محصولات سویا را همراه با کلسیم مصرف نمایند. همچنین مصرف برنج قهوه ای، نان گندم و سایر غلات سبوس دار، هم چنین غلاتی که با افزودن آهن و اسید فولیک غنی شده اند، نیز توصیه شده است.

برخی از نکاتی که HHS توصیه می کند از این قرار است:

·  مصرف غذاها و نوشیدنی های پرکالری که حاوی قند ها و چربی های جامد هستند را محدود نمائید. از جمله این غذاها می توان به دسرها، گوشت های چربی دار، غذاهای سرخ شده و نوشیدنی هایی که با شکر شیرین شده اند، اشاره کرد.

·  ماهی و صدف دریایی حاوی مواد مغذی است که می تواند به دید و یادیگری بهتر نوزادتان کمک کند بنابراین شما باید در دوران شیردهی 2 تا 3 روز در هفته از غذاهای دریایی استفاده نمائید. از جمله انتخاب های دریایی عبارت است از ماهی سالمون، ماهی کاد، گربه ماهی، شاه ماهی (herring)، میگو، ماهی تون، ماهی سفید (albacore)، اما نباید بیش از 6 اونس در هفته استفاده شوند.

· از خوردن ماهی هایی که مقدار جیوه در آنها بالاست، اجتناب کنید زیرا جیوه می تواند به سلامت نوزادتان آسیب بزند. از جمله این ماهی ها می توان به شمشیر ماهی، تاج ماهی،  کوسه و king mackerel اشاره کرد.

·  شما نیاز دارید مایعات بیشتری بنوشید بنابراین می توانید آب، شیر کم چرب یا بدون چربی را در دوران شیردهی مصرف نمائید. سعی کنید هر بار که می خواهید شیر دهید یک لیوان آب بنوشید. از نوشیدن الکل و نوشیدنی های شیرین اجتناب کنید و مصرف کافئین را محدود نمائید.

بیشتر خانم های شیرده می توانند همه مواد مغذی مورد نیاز خود را با خوردن غذاهای سالم برطرف کنند. اگر تصور می کنید که مواد مغذی به اندازه کافی به بدن شما نمی رسد با پزشک خود درباره مصرف مولتی ویتامین ها مشورت نمائید.

تاریخ انتشار: 1394/02/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه