تحقیقات جدید هشدار می دهد استفاده از مداد داخل چشم ها احتمال ورود ذرات خارجی را به چشم ها افزایش می دهد و همین امر می تواند منجر به بروز برخی مشکلات چشمی شود.

در این آزمون افراد داوطلب از مداد چشم در خارج از چشم ها و سپس در داخل چشم استفاده کردند و در طول 5 دقیقه و در مقایسه با خطی که در خارج چشم کشیده شده بود، 15 تا 30 درصد ذرات مداد چشم به داخل لایه اشکی چشم وارد شد (لایه پوشاننده ای که از چشم ها محافظت می کند).

بر اساس توضیحات دکتر Alison Ng در مرکز تحقیقات مربوط به لنزهای تماسی در دانشگاه واترلو در کانادا،  وقتی مداد چشم به درون چشم کشیده می شود، ذرات مداد به سرعت به داخل چشم وارد می شود.

دکتر Ng توضیح داد که ذرات مداد چشم در لایه اشکی ممکن است در افرادی با چشم های حساس مشکلاتی را ایجاد نماید و منجر به خشک شدن چشم ها می شود و اگر بیش از یک بار در روز از این مداد ها استفاده شود، ممکن است در افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند منجر به چسبندگی شود. این اتفاق می تواند منجر به عوارضی مانند تحریک و قرمزی چشم شود و در صورت وجود برخی باکتری ها حتی می تواند منجر به عفونت چشم و تاری دید شود.

این آزمون اخیرا در ژورنال  Eye and Contact Lens Science and Clinical Practice منتشر شده است.

دکتر Ng متذکر شد تحقیقات قبلی نیز نشان داد آرایش چشم به مدت طولانی می تواند ناقل برخی باکتری ها باشد.

او در اخبار دانشگاه اعلام کرد اگر شما قبل از هر بار استفاده مداد خود را بتراشید و مواد و ترکیباتی که به انتهای آن چسبیده را پاک نمائید، این کار می تواند به پیشگیری از عفونت کمک نماید.

او افزود در مورد مداد هایی که تراش نمی شوند (مدادهای که با پیچاندن مصرف می شوند)، قبل از هر بار استفاده نوک آن را پاک کنید و همیشه قبل از خواب آرایش چشم خود را پاک نمائید.

تاریخ انتشار: 1394/01/25
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه