بر اساس گزارش جدید، در مقایسه با 5 سال پیش، خانم های مبتلا به سرطان سینه که فقط یکی از غدد لنفاوی آنها درگیر شده است، کمتر اقدام به برداشت تمام غدد لنفاوی زیر بغل می کنند.

نتایج آنالیز داده های حاصل از 2.7 میلیون بیمار مبتلا به سرطان سینه تغییر عمده ای را در درمان سرطان سینه نشان داد که این حاصل توصیه های انجمن جراحان آمریکاست.

این توصیه ها بر مبنای تحقیق که چهار سال پیش منتشر گشت پایه گذاری شد. نشان داده شد بیماران مبتلا به سرطان سینه که در مراحل اولیه قرار دارند و تومور در یک غده لنفی قرار دارد از برداشت سایر غدد لنفاوی باقی مانده در ناحیه زیر بغل نفعی نخواهند برد.

مخصوصا تحقیقی که در سال 2010 منتشر شد نشان داد خانم هایی که همه غدد لنفاوی خود را برداشته اند در مقایسه با آن هایی که غدد لنفاوی خود را حفظ کرده و تحت نظر بوده اند، به لحاظ کاهش احتمال عود سرطان و افزایش نرخ بقای 5 ساله شانس بیشتری نداشته اند.

این تحقیق جدید نشان داد نسبت بیماران مبتلا به سرطان(سرطانی که در مراحل اولیه قرار دارد) که  همه غدد لنفاوی زیر بغل آنان را بعد از تشخیص سرطان در یک غده لنفی، برنداشته اند از 23 درصد در سال 2009 به 56 درصد در سال 2011 رسیده است.

این یافته ها به صورت آن لاین در ژورنال انجمن جراحان آمریکا منتشر شد.

دکتر Katharine Yao مسئول برنامه جراحی سرطان در دانشگاه NorthShore HealthSystem در Evanston واقع در ایلینویز در اخبار ژورنال گفت تا جایی که بنده می دانم تحقیق ما برای نخستین بار نشان داده است که یافته های به دست آمده در سال 2010 عملکرد بالینی برای بیماران مبتلا به سرطان سینه را در سرتاسر کشور تغییر داده است.

او  که خود استادیار بالینی جراحی در دانشگاه پزشکی Chicago Pritzker  است،  افزود تحقیقی که در سال 2010 انجام شد اثرات عظیمی را بر جای گذاشت.

تاریخ انتشار: 1394/01/21
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه