خوردن روزانه یک سیب احتمالا شما را از پزشک بی نیاز نمی کند اما تحقیقات جدید نشان داده افرادی که سیب می خورند کمتر از بقیه نیاز به مصرف داروهای نسخه ای دارند.

این تحقیق توسط سازمان ملی بهداشت در ایالات متحده آمریکا سرمایه گذاری شده است و نگاهی به داده های حاصل از 8400 نفر داشته که در ارزیابی های سال های 2007 و 2010 در ارزیابی بهداشت فدرال شرکت کرده بودند.

از میان این شرکت کنندگان 733 نفر (9%) از جمله افرادی بودند که روزی حداقل یک سیب کوچک را می خوردند و بقیه سیب نمی خوردند.

بر اساس گزارش تیم تحقیقاتی Matthew Davis، از دانشگاه پرستاری میشیگان درAnn Arbor،  افرادی که سیب می خوردند کمی کمتر از بقیه به استفاده از داروهای نسخه ای نیازمند می شدند.

اما مصرف سیب با سایر شاخص های مربوط به سلامتی ارتباطی ندارد، مواردی مانند تعداد ویزیت پزشکان در طول سال، فراوانی بستری در بیمارستان یا ویزیت پرسنل مربوط به سلامت روان.

این آزمون به گونه ای طراحی نشد که نشان دهد مصرف سیب باعث تقویت سلامتی می شود. دکتر داویس و همکاران دریافتند افرادی که در روز حداقل یک سیب می خورند تمایل بیشتری به آموزش و پرورش در سطح بالاتری دارند ضمن این که تمایل آنها نسبت به سیگار کمی کمتر است.

به طور کلی جمع بندی محققین این گونه بود که این یافته نشان می دهد افزایش مصرف سیب ممکن است به نفع کاهش گسترش مراقبت های بهداشتی در سطح ملی باشد.

یکی از متخصصین موافق بود که مصرف سیب می تواند حداقل سیگنال کوچکی در بحث سبک زندگی سالم باشد.

Erin Keane متخصص تغذیه در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک گفت این تحقیق نشان می دهد افرادی که سیب دوست دارند به طور کلی زندگی سالم تری دارند و این می تواند توضیحی برای ارتباط بین مصرف سیب و کاهش مصرف داروهای نسخه ای باشد.

او به مزیت های مواد مغذی سیب اشاره کرد.

دکتر  Keaneگفت سیب همانند خیلی از میوه ها و سبزیجات، منبع خوبی از فیبر حلال، ویتامین C و برخی فلاونوئیدهاست. او ادامه داد به همین دلیل سیب می تواند میزان کلسترول LDL (که برای بدن مضر است) را کاهش دهد، سیستم ایمنی ما را تقویت کند و ترکیبات ضد سرطان را در اختیار بدن قرار دهد.

او معتقد است که باید مزایای این درمان خوشایند را در نظر داشته باشیم و از آن به عنوان دسر و یا بخشی از یک اسنک همراه با برخی مغزیجات و پنیرهای کم چرب استفاده کنیم تا در مسیر سلامتی قرار بگیریم.

این تحقیق در 30 مارچ به صورت آن لاین در ژورنال طب داخلی JAMA  منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1394/01/17
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه