تحقیقات جدید کانادایی نشان داده است که خانم های مبتلا به دیابت ممکن است در خطر ابتلا به سرطان سینه پیشرفته  باشند.

دکتر Lorraine Lipscombe از موسسه ارزیابی علوم بالینی و بیمارستان کالج زنان در تورنتو طی اخباری گفتند یافته های ما نشان می دهد که خانم های مبتلا به دیابت ممکن است بیشتر در خطر ابتلا به سرطان سینه (در مراحل پیشرفته) قرار داشته باشند و این نوع سرطان یکی از علل شایع مرگ و میر می باشد.

او و همکاران گفتند که روش های چکاپ و  تشخیصی برای سرطان سینه لازم است در خانم های مبتلا به دیابت به نحوی اصلاح شود که ریسک تشخیص سرطان پیشرفته را کاهش دهد.

محققین داده های حاصل از 38000 خانم در بازه سنی 20 تا 105 سال را مورد آنالیز قرار دادند که در سال های 2007 و 2012 با سرطان سینه تهاجمی تشخیص داده شده بودند.  

در مورد خانم های مبتلا به دیابت، 14 درصد در خطر ابتلا به سرطان سینه مرحله دو، 21 درصد در خطر ابتلا به سرطان سینه در مرحله سه و 16 درصد در خطر ابتلا به سرطان سینه مرحله چهار قرار داشتند.

بر اساس تحقیقی که در 24 مارچ در ژورنال درمان و تحقیقات مربوط به سرطان پستان منتشر شد، بازه بقا 5 ساله برای بیماران مبتلا به سرطان در آن هایی که به دیابت مبتلا بودند 15 % کمتر از افرادی بود که به دیابت مبتلا نبودند.

محققین دریافتند که بیماران مبتلا به سرطان سینه و دیابت بیشتر در خطر ابتلا به تومورهای بزرگتر قرار دارند و ریسک ابتلا به سرطانی که گسترش می یابد در این افراد در  مقایسه با افرادی که دیابت ندارند بیشتر است.

این تحقیق نشان داد که نرخ کاهش ماموگرافی در زنان مبتلا به دیابت می تواند علتی برای ابتلا به سرطان سینه پیشرفته در این گروه سنی باشد.

محققین در این بررسی تنها دریافتند ارتباطی بین دیابت و سرطان سینه پیشرفته وجود دارد اما  علت این ارتباط مشخص نشد.

تاریخ انتشار: 1394/01/14
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه