محققین گزارش کردند که خانم های باردار بیشتری دچار نارسایی کلیوی شده اند، شیوع بیماری کلیوی در ایالات متحده آمریکا رو به رشد است.

اگر چه بیماری کلیوی شدید احتمال بارداری را کاهش می دهد، نزدیک به نیمی از 75 متخصص کلیه  طی ارزیابی، گزارش کردند که آن ها زنان بارداری را درمان می کردند که دیالیز می شدند.

دکتر  Mala Sachdeva از دانشگاه Hofstra North Shore-LIJ School of Medicine در اخبار بنیاد ملی کلیه گفت، قبل از این ارزیابی، داده های 15 سال گذشته را در مورد پیامدهای بارداری بر زنان که در ایالت متحده آمریکا همودیالیز شده اند را جمع آوری کردند.

 او افزود ما می خواستیم با ارزیابی تجارب اخیر آمریکا از جمله الگوهای عملی و برخی پیامدهایی که برای مادر یا جنین در این جمعیت خاص اتفاق افتاده، آمار به روز رسانی شده ای را ارئه دهیم.

تقریبا 32% خانم هایی که دیالیز می شدند، باردار بودند. بیشتر آنها (نزدیک به 58 درصد) در طول 5 سال اول دیالیز شدن باردار شدند. لازم بود تا این خانم ها حداقل به مدت 4 ساعت در طول شش روز هفته دیالیز شوند و 10 % آن ها بعد از 5 سال اول دیالیز باردار شدند.

هیچ کدام از خانم های باردار جان خود را از دست ندادند، اما یک چهارم این بارداری ها منجر به دنیا آوردن نوزاد زنده نشد، در نیمی از موارد شرایطی مانند فشار خون بالا سبب شد تا پری اکلامپسی اتفاق بیافتد.

دکتر Kerry Willis مسئول بنیاد کلیه ملی طی اخباری گفت " با افزایش شیوع بیماری های کلیوی، در حال حاضر زنان بیشتری در سنین بارداری با مشکل نارسایی کلیه زندگی می کنند. این ارزیابی نشان داد که اثر دیالیز بر مادر و جنین مستلزم تحقیقات بیشتری است.

این تحقیق روز پنج شنبه، در کنفرانش بنیاد ملی کلیه در دالاس ارائه شد. تحقیقاتی که در کنفرانس های پزشکی ارائه می شود قبل از منتشر شدن در ژورنال باید مورد بازبینی قرار بگیرند.

تاریخ انتشار: 1394/01/14
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه