بر اساس یافته های تحقیقی جدید، در حالی که بیشترین نرخ سرطان پوست در جمعیت های سفید پوست، در میان مردان مسن است اما در جمعیت های آسیایی و اسپانیایی این آمار معکوس می باشد.

محققین مدعی اند که تغییر اولویت برای حمام آفتاب گرفتن در بین افراد آسیایی و اسپانیایی در آمریکا ممکن است در افزایش نرخ سرطان پوست در این دو گروه موثر باشد، زیرا بر این باورند که پوست های تیره آنها را از آسیب اشعه آفتاب محافظت میکند.

دکتر Arisa Ortiz پروفسور بالینی درماتولوژی از دانشگاه سان دیاگو (کالیفرنیا) توضیح داد که " بنده فکر می کنم که نکته اصلی این است که همه نژاد ها نسبت به محافظت از پوست خود در برابر خورشید کوشا و آگاه باشند.

این تحقیق در روز جمعه در نشست سالانه انجمن درماتولوژی آمریکا در سانفرانسیسکو ارائه شده است. تحقیقاتی که در کنفرانس های علمی ارائه می شوند، نتایج آنها عموما در سطح مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

بر اساس گفته انجمن سرطان آمریکا، بیش از 3.5 میلیون سرطان پوست non-melanoma در ایالات متحده آمریکا سالانه شناسایی می شود که عموما بدخیم تشخیص داده می شوند.

سرطان non-melanomas از نوع ملانوما متمایز است (تهاجمی تر و کشنده تر است)، این نوع سرطان در پوست چهره، گوش ها، گردن، لب ها و پشت دست ها که در معرض خورشید قرار دارند، ایجاد می شود. این نوع سرطان به سایر نواحی بدن نیز منتشر می شوند و درمان آن شامل برداشت ضایعات پوستی می باشد.

دکتر  Ortizو همکاران  4000 مورد سرطان پوست non-melanoma در بیمار سفید پوست، اسپانیایی و آسیایی که تحت جراحی قرار گرفته بودند را بررسی کردند و نشان داده شد 96 درصد این افراد سفید پوست بودند و از این بین 64 درصد مرد بودند که متوسط سن آنها 66 سال بود.

اما در بین افراد آسیایی و اسپانیایی، این نرخ بر عکس بود و دو سوم افراد مبتلا به این نوع سرطان خانم بودند. خانم های اسپانیایی متوسط سن آنها 62 سال بود و خانم های آسیایی نیز متوسط سنی آنها 70 سال بود.

از آن جایی که جمعیت آسیایی و اسپانیایی در ایالات متحده آمریکا رو به افزایش است، محققین بر آن شدند تا شیوع این نوع سرطان پوست را در این گروه ها مورد آنالیز قرار دهند. جمعیت اسپانیایی تبار با سرعت بیشتری در ایالات متحده آمریکا رشد می کنند و بر اساس بنیاد سرطان پوست نرخ افزایش افراد اسپانیایی در سال های 2000 و 2010، 43 درصد افزایش یافت.

دکتر  Ortizگفت فرهنگ های آسیایی به طور سنتی پوست سفید را به عنوان استانداردی از زیبایی تعریف می کند اما این ارزش ها ممکن است در بین مهاجرین تغییر کند و آن ها در ایالات متحده آمریکا ترجیح می دهند تا آفتاب بگیرند.

او گفت بنابراین آسیایی ها و اسپانیایی ها به غلط بر این باورند که پوست تیره آن ها سبب می شود تا از سرطان پوست محافظت شوند. بر اساس ژورنال درماتولوژی  JAMA در سال های 2013، در حقیقت نرخ ملانوما (که خطرناک تر از سرطان پوست غیر ملانوم نیست) در دو دهه گذشته در بین اسپانیایی تبارها تا 19 درصد افزایش یافت.

 دکتر Ortiz مسئول لیزر و درماتولوژی آرایشی در UCSD گفت ممکن است تا حدی آن ها محافظت شوند اما ما به وضوح شاهد افزایش ریسک این نوع سرطان هستیم و آن ها در حقیقت ایمن نیستند.

دکتر Maritza Perez معاون بنیاد سرطان پوست با دکتر  Ortiz موافق بود که سرطان پوست غیر ملانوم می تواند مشکلات جدی را برای سلامتی در پی داشته باشد. متخصصین می گویند   کارسینومای سلول سنگفرشی (Squamous) یکی از دو نوع سرطان پوست غیر ملانوم است که می تواند به سایر بخش های بدن نیز منتشر شود و حتی می تواند کشنده نیز باشد.

اگر سرطان پوست غیر ملانوم درمان نشده باقی بماند و برای مثال اگر در نزدیکی دهان یا چشم ها باشد می تواند به بافت های عمیق حمله کند و مشکلاتی را در صحبت کردن و بینایی به وجود آورد.

دکترPerez  افزود برای همه پزشکان و مخصوصا درماتولوژیست ها مهم است که در مواجه با جمعیت های متفاوت آگاه باشند و بدانند چطور آن ها تحت تاثیر سرطان های متفاوت قرار می گیرند.

تاریخ انتشار: 1394/01/07
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه