تحقیقات جدید نشان می دهد که یوگا می تواند افسردگی را در زنان باردار تخفیف دهد.

Cynthia Battle استاد روان پزشکی و رفتار انسانی در دانشگاه براون طی اخباری گفت در حال حاضر در تلاشیم تا طیفی از انتخاب ها را ایجاد کنیم تا مناسب زنانی باشد که در طول دوران بارداری این نوع از علائم (افسردگی) را تجربه می کنند.

در این آزمون 34 خانم باردار مبتلا به افسردگی در کلاس یوگا به مدت ده هفته شرکت کردند. این خانم ها تشویق شدند تا در خانه نیز تمرین های یوگا را انجام دهند.

این برنامه یوگا شامل هیچ گونه مشاوره و یا درمان دیگری برای مواجه با افسردگی نبود. بر اساس گفته محققین، تنها چهار خانم در طول این دوره، درمان دیگری را برای افسردگی دریافت کردند.

در طول این آزمون میزان افسردگی خانم ها افت کرد، بر اساس گفته محققین، هر چه آن ها بیشتر یوگا انجام دادند، سلامت روانی آنها بهتر شد.

محققین توضیح دادند که تغییرات قابل توجهی در میزان توجه و آگاهی (mindfulnsuitess) خانم ها به وجود آمد از جمله آن که خانم های باردار راهنمایی شدند تا تمرکز و توجه خود را به زمان حاضر، افکار و احساسات بپردازند و چنین تجاربی را مورد قضاوت قرار ندهند.

بر اساس عنوانی که در ژورنال بهداشت زنان در ماه های مارچ/آپریل منتشر شد، این باور وجود دارد که mindfulness (تمرکز و توجه یا آگاهی) یکی از راه هایی است که یوگا بدان وسیله می تواند میزان افسردگی را کاهش دهد.

در این تحقیق مشخص شد ارتباطی بین کاهش میزان افسردگی و یوگا وجود دارد اما علت این ارتباط مشخص نگردید.

دکترBattle  توضیح داد خیلی از خانم های باردار تمایلی به استفاده از داروهای ضد افسردگی ندارند و برخی از افراد نیز برای شرکت در روان درمانی های فردی مشکلاتی دارند.

دکترBattle  که خود روان شناس بیمارستان باتلر و بیمارستان زنان و کودکان در Providence می باشد توضیح داد به نظر می رسد انجام یوگا در دوران بارداری سهل است و مورد پذیرش خانم ها و مشاوران بهداشت آن ها نیز می باشد و به طور بالقوه می تواند به بهبود خلق و خو کمک نماید.

تاریخ انتشار: 1393/01/06
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه