ویتامین D از راه های مختلفی به بدن کمک می کند، اما داده های جدید نشان می دهد ویتامین D در کاهش فشار خون بالا اثری ندارد.  

ویتامین D به ویتامین نورخورشید معروف است زیرا بدن وقتی این ماده مغذی را می سازد که پوست بدن در معرض خورشید قرار گیرد. افراد می توانند ویتامین D را از غذاهایی مانند تخم مرغ ، شیر، ماست، ماهی تون، آب پرتقال، غلات و ماهی سالمون به دست آورند.  

در تحقیق جدیدی که انجام شده است دکتر Miles Witham از دانشگاه Dundee در اسکاتلند داده های حاصل از 46 کارآزمایی بالینی را مورد بازبینی قرار داده است که در این تحقیقات بیش از 4500 شرکت کننده وجود داشت. این محققین 27 مورد بررسی دیگر را مورد نظر قرار دادند که در آن نیز  تقریبا 3100 شرکت کننده حضور داشتند.  

گزارشات 16 مارچ که در ژورنال JAMA منتشر شد نشان داد افزایش میزان ویتامین D هیچ گونه اثری بر افزایش یا کاهش فشار خون ندارد.

محققین نوشتند نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان نمی دهد که بیماران تحت درمان برای فشار خون بالا از ویتامین D استفاده کنند.  

دو تن از متخصصین ایالات متحده آمریکا نیز افزودند تحقیقات این چنینی بسیار اهمیت دارد.

دکتر Robert Rosenson مسئول بخش کاردیومتابولیک در بیمارستان The Mount Sinai در نیویورک گفت لازم است تا ادعاهای مربوط به مکمل های غذایی و ویتامین ها از دیدگاه تحقیقات بالینی تصادفی، مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد.

وی افزود در حال حاضر درک نادرستی بین عموم جامعه وجود دارد که برخی ویتامین ها یا مکمل ها اثرات درمانی دارند و این یعنی هزینه های غیر ضروری که عموم جامعه بر خود تحمیل می کنند، بدون این که شواهد علمی محکمی در اثبات این ادعا ها وجود داشته باشد.

دکتر Stacey Rosen معاون بهداشت زنان در موسسه  Katzواقع در نیوهاید پارک نیویورک گفت که مقدار بهینه ویتامین D و اثر مکمل های آن هم چنان یکی از  موضوعات مهم تحقیقی است و با توجه به متا آنالیز انجام شده می توان گفت استفاده از ویتامین D برای درمان فشار خون فاقد اثربخشی لازم است.  

تاریخ انتشار: 1394/01/03
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه