کپسول Cholbam (کولیک اسید) توسط سازمان غذا و دارو آمریکا مورد تایید قرار گرفت تا افراد بالغ و کودکان مبتلا به اختلال در سنتز اسیدهای صفراوی و اختلالات پراکسی زومال درمان شوند.

بر اساس گفته FDA، افراد مبتلا به اختلالات نادر که فاقد آنزیم های لازم برای پردازش اسید کولیک هستند و این اختلال به تشکیل کلسترول در کبد بر می گردد. این امر سبب می شود تا جریان صفرا کاهش یافته و محصولات سمی صفراوی در کبد ساخته می شود و نهایتا جذب چربی ها و ویتامین ها پایین می آید. عدم درمان این اختلالات می تواند سبب مرگ افراد آن هم به دلیل آسیب کبدی شود.

مصرف Cholbam برای افراد بالغ و کودکان زیر سه هفته ممنوع است. بر اساس گفته FDA، این دارو طی مطالعات بالینی بر روی 79 کودک سه هفته تا فرد 36 ساله مورد بررسی قرار گرفت. دو سوم افراد مبتلا به اختلال در سنتز صفراوی با این دارو تحت درمان قرار گرفتند و بیش از سه سال زنده ماندند و 42 درصد افراد مبتلا به اختلال پراکسی زومال نیز بیش از سه سال زنده ماندند.

FDA اعلام کرد اسهال یکی از شایع ترین اثرت جانبی این دارو است. بر اساس گفته های FDA، باید افراد به هنگام مصرف این دارو تحت کنترل باشند و در صورتی که عملکرد کبد در آن ها وخیم تر شد، مصرف دارو باید قطع شود. 

این آژانس گفته است لازم است آزمون پس از تاییدیه انجام شود تا بی خطر بودن این دارو در طولانی مدت بررسی و ارزیابی شود.

این دارو توسط داروسازی Asklepion مستقر در بالتیمور تولید می شود.

تاریخ انتشار: 1394/01/05
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه