تحقیقات جدید نشان داده است که افزایش وزن و چاقی قبل از بارداری یا افزایش وزن زیاد در طول بارداری ممکن است کودک را در خطر چاقی قرار دهد.

Elizabeth Widen فوق دکترا از دانشگاه کلمبیا در نیویورک عنوان کرد برخی اضافه وزن ها در دوران بارداری نرمال است اما خانم ها باید آگاه باشند که افزایش وزن بیش از حد در آن دوران می تواند کودک را در معرض چاق شدن در دوران کودکی قرار دهد و زمانی که کودکان بزرگتر می شوند ریسک ابتلا به برخی بیماری های مزمن در آن ها بیشتر می شود.

او طی اخبار دانشگاه عنوان کرد از آن جایی که اضافه وزن دروان بارداری اثرات طولانی مدتی بر سلامت کودک می گذارد لازم است مشخص کنیم که خانم ها چطور می توانند افزایش وزن سالمی را در دوران بارداری داشته باشند.

 این تحقیق بر روی 727 خانم سیاه پوست و دومینیک در شمال منهتن و در برونکس جنوبی در شهر نیویورک انجام شد. قبل از بارداری 45 درصد افراد دچار اضافه وزن و چاقی بودند و 64 درصد از آن ها در دروان بارداری بیش از حد توصیه شده دچار اضافه وزن شدند.

این تحقیق نشان داد 22 درصد کودکانی که از این مادران متولد می شوند تا سن 7 سالگی چاق اند و به طور متوسط 24 درصد توده بدن آن ها چربی است.

محققین مشخص کردند که کودکان متولد شده از مادرانی که دچار اضافه وزن مفرط در دروان بارداری می شوند بیشتر در خطر چاقی قرار دارند. بعلاوه کودکان متولد شده از مادرانی که قبل از بارداری دچار اضافه وزن یا چاقی بوده اند، 300 درصد در خطر چاقی قرار دارند.

این تحقیق به صورت آن لاین در ژورنال Maternal & Child Nutrition منتشر شد.

راهنمای توصیه شده این است که خانم های بارداری که محدوده وزن نرمال دارند، در طول بارداری بین 25 تا 35 پوند اضافه وزن داشته باشند آن هم تقریبا یک پوند در هر هفته در سه ماهه دوم و سوم بارداری.

دکتر ویدن افزود این نخستین تحقیقی است که اثرات طولانی مدت اضافه وزن دوران بارداری را در قشر چند قومیتی شهری کم درآمد مورد آنالیز قرار می دهد که مشخصه آن افزایش ریسک چاقی است.

در حالی که این تحقیق اثبات نکرد که کودکان چاق می شوند چون مادران آنها در دوره بارداری دچار اضافه وزن هستنند، اما نشان داد که ارتباطی در این بین مطرح است.

دکتر Andrew Rundle استادیار اپیدمیولوژی در کلمبیا گفت این یافته ها دلیلی برای نگرانی است. او افزود باید در بحث افزایش وزن دوره بارداری بر اساس آن چه که توصیه شده و مناسب است، تمرکز زیادی شود تا به خانم های باردار کمک شود که بتوانند متناسب با معیار های توصیه شده پیش روند.

تاریخ انتشار: 1393/12/29
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه