تحقیقات جدید هشدار می دهد بیمای های کلیوی در طول بارداری خانم ها و فرزندان آنها را در خطر برخی از مشکلات قرار می دهد، حتی اگر بیماری در مراحل اولیه باشد و عملکرد کلیه مادر نرمال باشد.

محققین ایتالیایی نتایج حاصل از 504 خانم باردار مبتلا به بیماری مزمن کلیه را با 836 خانم غیر باردار که هیچ گونه مشکلات کلیوی نداشتند مورد مقایسه قرار دادند. 

ریسک مشکلات ناشی از بارداری اعم از زایمان زودرس، فشار خون بالا در مادر و نیاز به مراقبت های ویژه در کودک در مادران مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی بیشتر بود. بر اساس گزارش محققین، این موضوع حتی در خانم هایی که در مراحل اولیه بیماری کلیه به سر میبرند نیز صادق است.

این تحقیق در 12 مارچ در ژورنال انجمن نفرولوژی آمریکا به چاپ رسید.

دکتر Giorgina Barbara Piccol  از دانشگاه تورینو طی اخبار انجمن عنوان کرد این یافته ها نشان می دهد که هر گونه بیماری کلیوی- حتی آن مواردی که شدت کمی دارند اعم از اسکار کلیه باقیمانده از عفونت های قبلی با عملکرد نرمال کلیه-  باید در دروان بارداری مورد توجه قرار بگیرد و همه بیماران باید تحت دوره پیگیری قرار داشته باشند.

او افزود در مقابل ما دریافتیم نتایج خوبی در این بیماران (که بیماری پیشرفته کلیوی دارند و اغلب از باردارشدن نا امیدند) ممکن است.

بر اساس گفته محققین، این یافته های از این نظر اهمیت دارد که خانم های مبتلا به بیماری های کلیه در طول بارداری خود آگاه باشد که تحت مانیتور و مراقبت قرار داشته باشند.

آن ها افزودند در ایالات متحده آمریکا در حدود 26 میلیون نفر به بیماری مزمن کلیه مبتلا هستند.

تاریخ انتشار: 1393/12/28
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه