در حالی که نگرانی هایی درمود اثرات طولانی مدت هورمون درمانی در افراد Transgender مطرح است، تحقیقات جدید نشان داده که ریسک سرطان سینه در این گروه بیشتر از سایر افراد جامعه نیست.

گزارش منتشر شده در ژورنال  LGBT Health، شامل آنالیز سوابق پزشکی سال های 1998 تا 2013 است و  بر اساس گزارش جورج بروان از مرکز Mountain Home VA Medical Center در شهر  Johnson City ، 10 مورد ابتلا به سرطان سینه در افراد transgender نشان داده شده است.

احتمال بروز سرطان سینه پیشرفته در افرادی که به شکل مرد متولد می شوند و به سمت مونث بودن تغییر جنسیت می دهند، وجود دارد. 

به طور کلی افراد transgender به نظر می رسد به لحاظ ابتلا به سرطان سینه در خطر زیادی قرار ندارند. دکتر براون طی اخبار ژورنال گفت وقتی افراد transgender و transsexual در طول این بازه زمانی بررسی شدند، در مقایسه با عموم جامعه افزایش شیوع سرطان سینه در آن ها به دست نیامد.

او بر این باور است که چه هورمون درمانی انجام شود و چه انجام نشود، پزشکان باید در مورد چکاپ سرطان سینه استاندارد با بیماران transgender صحبت نمایند.

دکتر  William Byne متخصص روانپزشک در مرکز James J. Peters VA Medical و Icahn School of Medicine نیویورک گفت بروز سرطان سینه در بیماران  transgender و  transsexual به ندرت گزارش شده است و اغلب بین هورمون درمانی و اثرات جانبی ذکر شده مخصوصا در ارتباط با استروژن ها ارتباطی وجود دارد.

تاریخ انتشار: 1393/12/27
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه