امید ضعیفی در افراد مبتلا به ویروس هرپس ناحیه تناسلی وجود دارد: تحقیقات جدید در موش ها نشان داد که واکسن علیه ویروس هرپس تناسلی، موفق بوده است.

محققین در کالج پزشکی آلبرت انیشتین در شهر نیویورک گزارش کردند که این واکسن در ایمن کردن موش ها علیه ویروس هرپس سیمپلکس تیپ دو (HSV-2)  موثر بوده است این ویروس عامل ایجاد هرپس ناحیه تناسلی است.

با توجه به مقاله ای که در 10 مارچ در ژورنال eLife منتشر شد، این واکسن نشان داد که علیه هرپس دهانی نیز موثر است، این ویروس سبب ایجاد تبخال می شود.

در حالی که این یافته ها امیدوارکننده بود اما محققین متذکر شدند نتایج به دست آمده بر روی مدل های حیوانی بوده است و هنوز کارآزمایی های بالینی انسانی در مورد آن انجام نشده است.

بر اساس گفته محققین هرپس تناسلی یکی از بیماری های شایع مقاربتی است که حدود 500 میلیون نفر را در سرتاسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. هرپس تناسلی از طریق نزدیکی جنسی یا از طریق مادر به فرزند در هنگام تولد منتقل می شود.

با توجه به آمار منتشر شده از سوی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده آمریکا، از هر شش نفر آمریکایی در بازه سنی 14 تا 49 سال، یک نفر به HSV-2 مبتلاست.

William Jacobs پروفسور میکروبیولوژی و ایمونولوژی و ژنتیک در کالج انیشتین، طی اخبار جدیدی اعلام کرد ساخت واکسن هرپس یکی از مهم ترین تحقیقاتی است که در ارتباط با بیماری های عفونی انجام شده است.

دکتر Betsy Herold متخصص بیماری های عفونی در کودکان در کالج انیشتین افزود عفونت هرپس تناسلی نه تنها می تواند جدی باشد بلکه نقش مهمی را در تشدید اپیدمی شدن HIV دارد.

او توضیح داد که افراد مبتلا به HSV-2 بیشتر مستعد کسب و انتقال ویروس HIV هستند، در نتیجه نیاز است که واکسن موثر و بی خطری علیه هرپس ایجاد کرد.

تاریخ انتشار: 1393/12/26
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه