بر اساس اخبار جدید، هورمون درمانی برای افراد بالغ Transgender عموما بی خطر است.

بر اساس گفته محققین این یافته ها باید نگرانی پزشکان و افرادی را که به این مشکل دچارند و از بی خطر بودن هورمون درمانی آگاه نیستند، کاهش دهد. این یافته می تواند برخی از مشکلاتی که این افراد با آن روبه رو هستند را کاهش دهد.

دکتر Joshua Safer استادیار دانشگاه پزشکی بوستون طی اخباری اعلام کرد اگر چه بسیاری از مطالعات در این زمینه بر روی تعداد کمی از افراد انجام شده و لازم بوده که آزمون مجددا تکرار شود، اما با این حال روند کلی این تحقیقات اطمینان بخش بوده است.

او افزود قابل ذکر است شواهدی مبنی بر افزایش ریسک ایجاد سرطان در هورمون درمانی transgender به دست نیامده است با وجود این که یکی از نگرانی های شایع لیست شده در خیلی از راهنماهای موجود احتمال ابتلا به سرطان بوده است.

این بررسی نشان داد که هورمون درمانی با افزایش ریسک لخته های خونی در مردانی که گرایش به زنانگی دارند و هم چنین افزایش تعداد سلول های خونی در زنانی که به مردانگی گرایش دارند، همراه است.

اما شواهد کمی وجود دارد که نشان می دهد هورمون درمانی با مشکلات جدی از جمله افزایش ریسک سرطان و مرگ همراه است.

این یافته ها در 24 فوریه در ژورنال  Clinical and Translational Endocrinology منتشر شد.

دکتر Safer افزود اگر چه این بررسی در سطح وسیعی اتفاق نیافتاده است اما میتواند به کاهش نگرانی های غیر ضروری افراد در این زمینه کمک کند.

او این چنین جمع بندی کرد " بنابراین یکی از موانعی که بر سر راه هورمون درمانی در افراد transgender قرار دارد به این ترتیب کاهش می یابد، چیزی که هنوز خیلی از افراد درگیر آن هستند "

تاریخ انتشار: 1393/12/14
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه