آنتی بیوتیک ترکیبی Avycaz (که ترکیبی از ceftazidime-avibactam) توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفت تا برای درمان عفونت های پیچیده در افراد بالغی به کار رود که در ناحیه شکمی و یا مسیر ادراری و کلیه ها اتفاق افتاده است.

بر اساس اخبار جدیدی که در دست است، این آنتی بیوتیک حاوی آنتی بیوتیک قدیمی  ceftazidime است که قبلا توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفته بود و آنتی بیوتیک جدید تر avibactam نیز در آن وجود دارد.

 بر اساس گفته FDA این آنتی بیوتیک در مواردی که مقاومت آنتی بیوتیکی به وجود آمده مناسب و کمک کننده است، این آنتی بیوتیک برای افرادی مناسب است که انتخاب درمانی دیگری برای آنها وجود ندارد.

بر اساس گفته FDA شایع ترین اثرات جانبی این دارو در طول تست های بالینی مورد بررسی قرار گرفته و شامل تهوع، استفراغ، یبوست و اضطراب بوده است. افرادی که عملکرد کلیوی ضعیفی دارند  و از این دارو استفاده می کنند دچار واکنش های جانبی جدی تری می شوند از جمله کاهش اثر بخشی دارو و تشنج. FDA هشدار داد افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند ممکن است در خطر واکنش های پوستی و شوک آنافیلاکسی قرار بگیرند.

Avycaz با کمک Forest Laboratories در شهر صنعتی Cincinnati توزیع می شود.

تاریخ انتشار: 1393/12/14
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه