تحقیقات جدید نشان داد که خانم های جوان اغلب علائم اولیه و هشدار دهنده حملات قلبی را نادیده می گیرند.

این یافته ها کمک میکند تا توضیح دهیم چرا نرخ مرگ و میر ناشی از حملات مغزی در خانم های جوان نسبت به آقایان هم سن آنها بیشتر است.

Judith Lichtman مسئول اپیدمیولوژی بیماری های مزمن در Yale School of Public Health در نیوهاون عنوان کرد خانم های جوانی که فاکتورهای خطر مربوط به بیماری های قلبی را دارند و سابقه خانوادگی در این زمینه دارند نباید تصور کنند چون هنوز خیلی جوان اند در خطر حملات قلبی قرار ندارند.

او طی اخبار دانشگاه عنوان کرد شرکت کنندگان در آزمون ما نگران علائم شروع کننده ای بودند که به دلایلی غیر از حمله قلبی مربوط بود.

این محققین خانم هایی با بازه سنی 30 تا 55 ساله را مورد بررسی قرار دادند که از حمله قلبی جان  سالم یافته بودند. محققین دریافتند که خیلی از این خانم ها توجهی به علائم هشدار دهنده اولیه مانند درد و سرگیجه نداشته اند.

مصاحبه ها نشان داد که تغییرگسترده در علائم اولیه حملات قلبی و فاکتورهای خطری مانند کار و خانواده بعضا بر تصمیم گیری خانم ها تاثیر گذاشته و مانع از مراجعه آن ها به پزشک می شده است.

بر اساس این تحقیق که در 24 فوریه در ژورنال Circulation با عنوان کیفیت قلبی عروقی و نتایج آن منتشر گشت، همه خانم ها ارزیابی کاملی را از علائم خود و یا تشخیص قبلی مبنی بر حمله قلبی را دریافت نکردند و برخی از آن ها مراحل مربوط به پیشگیری از حملات قلبی را طی نکرده بودند.

Lichtman عنوان کرد استراتژی های کمک کننده در شناسایی علائم حمله قلبی به خانم ها کمک می کند و آن ها را تشویق می کند تا بدون قضاوت اولیه به دنبال مراقبت های فوری باشند. مخصوصا برای خانم هایی قابل توجه است که در خطر ابتلا به حمله قلبی قرار دارند.

Leslie Curry دانشمند ارشد تحقیقات در موسسه مدیریت بهداشت جهانی Yale افزود این یافته ها نشان می دهد لازم است تا خانم ها در مورد علائم اولیه حمله قلبی آگاه شوند در نتیجه نحوه واکنش و پاسخ آن ها نسبت به علائم تغییر خواهد کرد و بر نتیجه گیری تیم های پزشکی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

محققین متذکر شدند در ایلات متحده آمریکا بیش از 1500 خانم جوان زیر 55 سال در اثر بیماری قلبی سالانه جان خود را از دست می دهند، حمله قلبی علت مرگ این افراد در این گروه سنی بوده است. 

تاریخ انتشار: 1393/12/12
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه