تحقیقات جدید نشان داد که ورزش هفتگی می تواند ریسک بیماری های قلبی، لخته خون و سکته را در خانم های میان سال کاهش دهد.

مطالعه ای در بریتانیا نشان داد که ورزش بیشتر به کاهش بیشتر ریسک بیماری های قلبی منجر نمی شود.

بر اساس گفته مسئول این تحقیقات میراندا آرمسترانگ برای این که خانم ها از بیماری های قلبی، سکته و لخته های خونی نجات یابند، لزومی ندارد ورزشکاران فوق العاده ای باشند تا بتوانند از مزایای فعالیت های فیزیکی بهره برند.

او طی اخبار انجمن قلب آمریکا عنوان کرد، در حقیقت ورزش های فوق العاده سنگین در مقایسه با فعالیت های سبک و متوسط ممکن است مزایای کمتری را در پی داشته باشد . میراندا آرمسترانگ اپیدمیولوژیست فعالیت فیزیکی در دانشگاه آکسفورد انگلیس می باشد.

این یافته ها در 16 فوریه در ژورنال  journal Circulation منتشر شد.

در این بررسی، تیم تحقیقاتی آرمسترانگ بیش از 1.1 میلیون خانم بریتانیایی را بررسی کرد که سابقه هیچ گونه بیماری قلبی، سکته و لخته های خونی، دیابت یا سرطان نداشتند. متوسط سن این افراد 56 سال بود، زمان ملحق شدن آن ها به این تحقیق سال های 1996 و 2001 بود.

بعد از 9 سال بررسی و پیگیری، خانم هایی که فعالیت ورزشی متوسطی را دو تا سه بار در هفته داشتند نسبت به افرادی که فعالیت ورزشی نداشتند، 20% کمتر در خطر بیماری های قلبی، سکته و لخته های خونی قرار داشتند.  

فعالیت ورزشی متوسط به فعالیتی گفته می شود که به اندازه کافی سبب تعریق یا افزایش ضربان قلب شما شود، از جمله این فعالیت ها می توان به پیاده روی و دوچرخه سواری و باغبانی اشاره کرد.

آرمسترانگ افزود، بر اساس این تحقیق واضح است که خانم های میان سالی که فعالیت فیزیکی ندارند باید هر چه سریع تر تلاش کنند تا فعالیت ورزشی مستمری داشته باشند.

دو تن از سایر متخصصین در ایالات متحده آمریکا نتایج این تحقیق را تایید نمودند.

دکتر  Suzanne Steinbaum مدیر بیماری های قلبی و زنان در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک عنوان کرد ما نیاز داریم که همه خانم ها بدانند تعهد آن ها به تحرک داشتن بدان معنا نیست که مجبورند یک ورزشکار حرفه ای باشند و یا این که به طور طاقت فرسایی ورزش کنند.

او افزود همه خانم ها نیاز دارند که هفته ای دو تا سه بار ورزش کنند تا از بیماری های قلبی در امان بمانند.

دانا آنجلو وایت استادیار بالینی آموزش ورزش و ورزش پزشکی در دانشگاه Quinnipiac در Hamden امیدوار است که این تحقیق انگیزه خوبی برای خانم های میان سالی باشد که در حال حاضر غیر فعال اند و تحرّکی ندارند. او ادامه داد فعالیت فیزیکی الزاما نباید پیچیده و زمان بر باشد و یا به تجهیزات پر هزینه ای نیاز داشته باشد.

تاریخ انتشار: 1393/12/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه