بر اساس تحقیقات جاری نشان داده شده است دستگاه های درون رحمی هورمونی (IUD ها) و ایمپلنت های ضد بارداری یک سال بیشتر از زمان تایید شده در پیشگیری از بارداری موثرند.

محققین ارزیابی می کنند که آیا طول مدت این ابزار می تواند تا سه سال بعد از زمان تایید شده آنها موثر باشد یا خیر.

IUD های هورمونی اخیرا تا 5 سال مورد تایید قرار گرفته اند و ایمپلنت های ضد بارداری (که بسیار کوچکند و زیر بازو کار گذاشته می شوند) تا سه سال مجاز شمرده شده اند. هر دو نوع روش ضد بارداری مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هستند. محققین دانشگاه پزشکی واشنگتن در سنت لوئیس برای این تحقیق 800 خانم را نام نویسی کردند. در این میان 263 خانم از IUD هورمونی Mirena استفاده می کردند و 237 خانم از ایمپلنت های ضد بارداری و Nexplanon.

 

بازه سنی خانم ها 18 تا 45 سال بود و از زمان ثبت نام در آزمون، روش ضد بارداری آنها تا شش ماه انقضا داشت. در گروهی که از ایمپلنت استفاده می کرد هیچ بارداری صورت نگرفت و تنها یک بارداری در گروهی صورت گرفت که از IUD استفاده می کردند، نرخ شکست شبیه به IUD های هورمونی بود که زمان مورد تایید برای استفاده از آنها 5 سال بود.

این یافته های در 5 فوریه و در 15 مارچ در ژورنال زنان و زایمان به چاپ رسید.

محققین در حال ادامه بررسی بر روی این خانم ها و سایر افرادی که در این آزمون نام نوسی کرده اند هستند.

دکتر Colleen McNicholas استادیار زنان و زایمان در اخبار دانشگاه عنوان کرد این تحقیقات حائز اهمیت است زیرا استفاده از این دستگاه ها در کاهش هزینه ها بسیار موثر است و برای زنان مزیت هایی را به دنبال دارد زیرا حذف و قرارگیری مجدد این دستگاه ها با تاخیر انجام می شود.

دکتر Jeffrey Peipert استاد زنان و زایمان طی اخباری جدید اعلام کرد روش های طولانی مدت در پیشگری از بارداری موثر است و می تواند تاثیرات بزرگتری هم داشته باشد.

او افزود استفاده از این روش های طولانی مدت این امکان را فراهم می آورد که ما بتوانیم روش های جلوگیری از بارداری را در سرتاسر دنیا به نحوی تغییر دهیم که خانم ها را قادر سازد تا کنترل سلامت باروری و تنظیم خانواده را در دست بگیرند.

یکی دیگر از متخصصین عنوان کرد این یافته ها بسیار قانع کننده است.

دکتر Jill Maura Rabin مسئول بخش مراقبت های سرپایی در برنامه های سلامت زنان PSAP Services در North Shore-LIJ Health System در نیوهاید پارک واقع در نیویورک عنوان کرد این نوع از روش های کنتراسپتیو اخیرا در ایالات متحده آمریکا کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و تنها حدود 10 تا 15 درصد خانم ها در سنین باروری از این روش ها استفاده می کنند و امید است با وجود این شواهد جدید خانم های تشویق شده و بیشتر به این ابزار روی بیاورند و آن را مورد توجه داشته باشند.

او ادامه می دهد توانای برای حفظ این دستگاه ها در جای خود برای طولانی مدت نه تنها در کاهش هزینه های فرد موثر است بلکه سبب انعطاف و آسودگی او نیز می شود.

یکی دیگر از متخصصین به نام ترانه شیرازیان استاد یار علوم باروری و زنان و زایمان در مدرسه پزشکی Mount Sinai در شهر نیویورک افزود علاوه بر همه مزیت های ذکر شده در مورد این ضد بارداری ها، می توان گفت به این ترتیب خونریزی دوران قاعدگی به حداقل می رسد. او ادامه داد این یافته ها به پزشکان این امکان را می دهد تا از این روش ها برای طولانی مدت استفاده کنند و برای خانم هایی که دسترسی محدودی به ضدبارداری ها دارند نیز بسیار مفید است.

مطالعات قبلی نیز نشان می داد که این فرم از روش های کنترل بارداری می تواند فراتر از سال انقضای خود عمل کنند.

تاریخ انتشار: 1393/12/05
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه