بر اساس تحقیقات جدید، در زنان ماهیچه هایی که تنفس را کنترل می کنند به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. بر اساس گفته های محققین کانادایی، این یافته می تواند در درمان برخی از اختلالات ریوی حائز اهمیت باشد.

محققین، مردان و زنان را در طول ورزش تست کردند و دریافتند در زنان ماهیچه هایی که در تنفس موثرند، مانند دیافراگم و آن هایی که در اطراف ribcage قرار دارند، اکسیژن بیشتری مصرف می کنند. بر اساس آن چه که در 3 فوریه در ژورنال فیزیولوژی منتشر شد، خانم ها به هنگام تنفس انرژی بیشتری مصرف می کنند زیرا سهم بیشتری از اکسیژن در آن ها توسط ماهیچه های تنفسی مصرف می شود.

 

پروفسور William Sheel از دانشگاه کلمبیا در ونکوور در اخبار ژورنال گفت در طول ورزش ما نیاز داریم بیشتر نفس بکشیم در نتیجه ماهیچه های تنفسی سخت تر کار می کنند و انرژی بیشتری نیز مصرف می کنند. یافته های ما مهم است زیرا آن ها نشان می دهند که هزینه های متابولیک تنفس در طول ورزش در زنان جوان و سالم بیشتر است.

او توضیح می دهد یافته های ما نشان می دهد که اگر زنان اکسیژن بیشتری را به هنگام تنفس مصرف کنند، احتمالا در طول ورزش های ماکزیمال، جریان خون بیشتری صرف ماهیچه های تنفسی می شود. از این رو، عملکرد فیزیکی ممکن است کمتر باشد زیرا جریان خون کمتری به ماهیچه های پا می رسد اما لازم است در این زمینه تست های بیشتری انجام شود.

پروفسور Sheel عنوان کرد که مطالعات بیشتر می تواند به بررسی این مطلب بپردازد که آیا اکسیژن بیشتر بر جریان خون پا، برون ده قلب و ضعف ماهیچه های اسکلتی اثر می گذارد یا خیر.

در نهایت جمع بندی او چنین بود که کاهش ظرفیت ریه همراه با افزایش فعالیت ماهیچه ها منجر به افزایش نیاز به انرژی می شود و این در خانم ها بیشتر است. تفاوت جنسیتی مشاهده شده می تواند برای درمان افرادی که دچار اختلالات ریوی هستند حائز اهمیت باشد.

تاریخ انتشار: 1393/11/19
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه