دادستان کل دفتر ایالت نیویورک اعلام کرد که چهار توزیع کننده ملی یعنی GNC, Target، Walgreens و Walmart به فروش مکمل های تقلبی گیاهی متهم شدند و باید این مکمل ها را از قفسه دارویی خارج کرد.

نیویورک تایمز گزارش کرد محققین دریافتند که برخی از مکمل های موجود حاوی ترکیبات گیاهی لیست شده روی لیبل خود نیستند.

 

مقامات عنوان کردند این مکمل ها حاوی مواد پرکننده نا مرغوب و ارزانی مانند سبزیجات خشک پودر شده هستند و یا این که از موادی تشکیل شده اند که برای انسان بسیار خطرناک است زیرا می تواند سبب بروز آلرژی شود.

بر اساس گزارشات نیویورک تایمز این گونه عنوان شده است:

جینکوبیولبا Walmart که به عنوان تقویت کننده حافظه در بازار توزیع شده است حاوی تربچه پودر شده، برخی گیاه های خانگی و گندم و گلوتن است. نام تجاری Walgreen که به عنوان قرص های جینسینگ وجود دارد تنها حاوی برنج و پودر سیر است. سه مورد از محصولات تجاری Target

(مانند St. John's wort, ginkgo biloba و ریشه والریان که به درمان خواب کمک می کند) حاوی هیچ گونه گیاهی نیستند و از کمی برنج، لوبیا، نخود و هویج وحشی تشکیل شده است.

مکمل هایی با نام تجاری GNC نیز حاوی حبوبات پودر شده و گیاهانی مانند بادام و دانه سویا است که می تواند منجر به بروز واکنش های آلرژیک شود.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دادستان کل، نامه هایی را مبنی بر توقف به این چهار تولید کننده فرستاده و به آن ها تذکر داده است که در این مورد باید پاسخ گو باشند.

دادستان کل Eric Schneiderman عنوان کرد: برچسب اشتباه زدن و استفاده از مواد تشکیل دهنده تقلبی و تبلیغات کاذب، غیر قانونی هستند. او ادامه می دهد که با این حرکت ریسک غیر قابل قبولی خانواده های نیویورکی را تهدید می کند زیرا این ترکیبات می تواند منجر به آلرژی های وحشتناک و مرگ آوری شود.

بر اساس گزارشات نیویورک تایمز، در پاسخ به این تحقیقات شرکت Walgreens گفته است که محصولات خود را از سرتاسر کشور حذف خواهد کرد و شرکت GNCنیز اعلام کرده که در این مورد همکاری لازم را خواهد داشت و هم چنین اضافه کرد که ما از کیفیت و خلوص نام تجاری خود حمایت می کنیم. اما شرکت Target هنوز هیچ پاسخی نداده است.

خیلی از متخصصین سلامت هشدارهایی درباره کیفیت و مطمئن بودن مکمل های رژیمی داده اند. بر اساس گزارشات نیویورک تایمز این اولین باری است که چنین زنجیره تجاری در ایالات متحده آمریکا به فروش محصولات تقلبی متهم شده است.

دکتر پیتر کوهن استادیار مدرسه پزشکی هاروارد و متخصص در زمینه ایمنی مکمل ها عنوان کرد که اگر این اطلاعات صحیح و دقیق باشد، رویدادی بسیار باورنکردنی و ویران کننده در صنعت محسوب می شود.

 

تاریخ انتشار: 1393/11/17
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه