بر اساس یافته های جدید، عفونت یکی از دلایل رایجی است که بعد از انجام جراحی منجر به بستری شدن افراد می شود.

محققین دریافتند که از 500000 جراحی که انجام گرفته، 6% از بیماران یک ماه بعد از جراحی خود به دلیل عوارض جراحی بستری شدند.

دکتر Karl Bilimoria، استادیار جراحی در دانشگاه پزشکی شیکاگو (Northwestern University Feinberg School of Medicine) عنوان کرد یکی از دلایل شایع برای بستری شدن افراد عفونت زخم ها بود. او ادامه می دهد علت بستری شدن مجدد بعد از جراحی مراقبت های ضعیف نیست، بلکه به عوارض شناخته شده جراحی بر می گردد.

 

او افزود برای کاهش چنین مواردی، دانستن این که چرا بستری شدن مجدد اتفاق می افتد قدم اول است و بسیار حائز اهمیت می باشد.

اخیرا مراکز خدمات درمانی آمریکا می توانند بیمارستان ها را برای نرخ بالای بستری شدن مجدد جریمه کنند. دکتر Bilimoria تاکید کرد ما نمی دانیم که چطور می توان این عوارض را کاهش داد اما با این حال بیمارستان ها را به دلیل بروز این موارد جریمه می کنیم و این به نظر موثر نمی باشد.

این گزارشات در 3 فوریه در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد.

محققین برای یافتن علت این مطلب حدود 350 بیمارستان را در آمریکا مورد بررسی قرار دادند. آن ها جزئیات مربوط به شش نوع از جراحی هایی که عموما گزارش می شود را با جزئیات مورد مطالعه قرار دادند.

این جراحی ها شامل: جراحی های مربوط به کاهش وزن ( روش های bariatric )، حذف همه یا بخشی از کلون ( کولکتومی یا proctectomy)، حذف رحم (هیسترکتومی)، جایگزین کردن زانو یا لگن، ترمیم فتق معده ( ترمیم ventral hernia) و جراحی بای پس عروق پا.

در این تحقیق نشان داده شد که بستری شدن دوباره برای عوارض مربوط به جراحی بعد از هیسترکتومی کمتر از 4% و بعد از بای پس عروق پا تا 15% بوده است.

به طور کلی محققین دریافتند که عمده ترین دلیل برای بستری شدن مجدد ایجاد عفونت در موضع جراحی است که نرخ بروز آن بعد از جراحی bariatric 11 درصد و بعد از بای پس عروق پا تا 36% است.

محققین افزودند که دومین دلیل شایع برای بستری شدن مجدد انسداد یا محدودیت در حرکات نرمال روده (ایلئوس) بعد از جراحی کولورکتومی، proctectomy، ترمیم ventral hernia و هیسترکتومی است. اما عوارض روده ای دلیل اصلی بستری شدن بعد از جراحی هایی است که برای کاهش وزن انجام می شود.

بر اساس این تحقیق نشان داده شده است که سایر دلایل رایج برای بستری شدن مجدد دهیدراسیون یا فقر غذایی، خونریزی و لخته های خونی است.

بر اساس فعالیت های تیم تحقیقاتی دکتر Bilimoria، تنها دو درصد بیماران با دلایل اولیه، مجددا بستری می شوند.

بر اساس گفته های دکتر Lucian Leape، پروفسور سیاست های بهداشتی در مدرسه بهداشت عمومی هاروارد در بوستون و یکی از ناشرین مجله، بستری شدن با دلیل ایجاد عفونت در موضع جراحی یکی از مشکلات عمده ای است که منجر به بروز درد فراوان می شود.

او می افزاید: در حالی که نرخ بستری شدن مجدد افراد چندان وحشتناک به نظر نمی رسد اما تعداد بیمارانی که مجددا بستری می شوند قابل توجه است.

در این تحقیق، عفونت در موضعی که جراحی انجام شده است در 5500 بیمار مشاهده شد. دکتر Leape متذکر شد که عفونت های حاصل از جراحی های مشابه در کشور احتمالا 20 تا 30 برابر بیشتر است: 111000 تا 167000، و بنده معتقدم که سالانه می توان درد و عوارض هزاران بیمار را بعد از جراحی تا حد زیادی از بین برد.

برای کاهش این عفونت ها، دکتر Leape عنوان کرد که تغییرات سیستمیک زیادی لازم است انجام شود.

او ادامه می دهد بروز این عوارض به دلیل عدم مراقبت یا عدم تجربه و تبحر افراد متخصص نیست، بلکه مقصر سیستم های نادرست است، همانطور که 15 سال پیش در موسسه طب (Institute of Medicine) نیز عنوان شد اگر می خواهیم آسیب ها را کاهش دهیم سیستم را باید تغییر داد.

دکتر Leape گفت درست است که تغییر سیستم ها کار ساده ای نیست، اما چندین متد موثر وجود دارد. از جمله آن که می تواند ارتباط و فیدبک به دست آمده را از اعضای تیم جراحی جویا شد، بهترین تجارب را آموخت و فعالیت را به صورت مشورتی پیش برد.

او پیشنهاد می دهد می توانیم عوارض بعد از جراحی و مخصوصا عفونت را کاهش دهیم، مخصوصا اگر جراحان بر روی این مشکل تمرکز کنند و از یکدیگر بیاموزند.

دکتر Bilimoria افزود، یکی از راه های ممکن این است که می توان بیماران عفونی را به طور سرپایی و در کلینیک تحت درمان قرار داد، در نتیجه می توان کمک کرد تا بیماران خارج از بیمارستان درمان شوند.

مهم است که بیماران قبل از مرخص شدن از بیمارستان در مورد برخی از علائم احتمالی آگاهی و آموزش لازم را بگیرند، در نتیجه بیماران می توانند درمان را به موقع انجام دهند بدون این که نیاز به بستری شدن مجدد در بیمارستان وجود داشته باشد.

تاریخ انتشار: 1393/11/16
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه