بر اساس تحقیقات جدید، خانم هایی با سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) در خطر ابتلا به مشکلات زیادی قرار دارند.

بر اساس گفته های راجرهارت از دانشگاه وسترن استرالیا و متخصص باروری در غرب استرالیا و پرث، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) پیامد های عمیقی بر سلامت باروری زنان دارد، همچنین در طولانی مدت با ریسک بیماری های مزمنی همراه است.

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یکی از اختلالات هورمونی شایعی است که در سن باروری در خانم ها اتفاق می افتد. این شرایط منجر به عدم تعادل هورمونی می گردد و طیفی از علائم را ناشی می شود (اعم از افزایش وزن، پریودهای نا منظم، نا باروری، رشد بیش از حد موهای صورت و بدن). بر اساس انجمن سلامت زنان آمریکا در ایالات متحده آمریکا، حدود 5 میلیون خانم آمریکایی دچار این اختلال هستند.

در مطالعه اخیر که در 27 ژانویه در ژورنال تخصصی غدد و متابولیسم منتشر شد، محققین اطلاعات حاصل از 2500 خانم استرالیایی را مورد آنالیز قرار دادند، محدوده سنی این افراد از 15 سال به بالا بود و همگی به PCOS مبتلا بودند و این آزمون در سال های 1997 تا 2011 به طول انجامید.

در مقایسه با زنانی که به این اختلال دچار نیستند، خانم های مبتلا به PCOS بیشتر در خطر بستری شدن در بیمارستان قرار دارند. این شرایط منجر به القای بیماری های قلبی، دیابت، آسم و اختلالات ماهیچه ای اسکلتی، بیماری های روانی مانند افسردگی، استرس، اضطراب و سرطان دیواره رحم می شود.

خانم های مبتلا به PCOS بیشتر در خطر ابتلا به مشکلات زنان هستند، از جمله سقط جنین، بارداری های اکتوپیک، قاعدگی های نا منظم و اندوتریوزیس.

دکتر هارت راجر عنوان کرد مطالعات ما نشان می دهد که خانم های مبتلا به PCOS دو برابر خانم هایی که دچار این مشکل نیستند در خطر بستری شدن در بیمارستان قرار دارند. علاوه براین منابع درمانی بهداشتی باید به مشکلات و خطراتی که این دسته از افراد با آن مواجه هستند توجه داشته باشند. او ادامه می هد تنها 25% خانم هایی که در این آزمون حضور داشتند بالای 40 سال بودند و ما پیش بینی می کنیم که مادامی که سن خانم ها افزایش می یابد نرخ تشخیص PCOS نیز افزایش می یابد.

با وجوی که این تحقیق نشان داد که بین PCOS و بروز برخی از مشکلات ارتباطی وجود دارد اما هنوز رابطه علت و معلولی بین این شرایط و اثرات بالینی مشاهده شده اثبات نشده است.

تاریخ انتشار: 1394/01/22
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه