بر اساس تحقیقات جدیدی که انجام شده است، در طول دو دهه اخیر، سلامت کودکانی که با استفاده از درمان های مربوط به باروری به دنیا می آیند، بهبود قابل ملاحظه ای یافته است.

تحقیقات در دانمارک نشان داد، کودکان کمتری به طور نارس و زود رس به دنیا آمده اند همچنین تعداد کودکانی که وزن کمتری به هنگام زایمان داشتند نیز کاهش یافته است. نرخ به دنیا آوردن نوزاد مرده یا کودکان در حال مرگ نیز کاهش یافته است.

این مطالعات در 21 ژانویه به صورت آن لاین در ژورنال پژوهشی باروری منتشر شده است.

دکتر Anna-Karina Aaris Henningsen از کلینیک باوری Rigshospitalet در دانشگاه کپنهاگ دانمارک در اخبار ژورنال این گونه عنوان کره است: این بررسی ها بیست سال به طول انجامید، مشاهدات ما حاکی از آن بود که ریسک زایمان زودرس و نوزاد نارس تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

پیشرفت علم پزشکی و مهارت های پزشکان نقش مهمی در این میان داشته است. اما محققین اعلام کردند که تغییرات مثبت در درجه اول به دلیل سیاست هایی است که به ترانسفر فقط یک جنین در طول مراحل باروری توجه دارد.

دکتر Henningsen عنوان کرد: این اطلاعات نشان می دهد اگر یک سیاست ملی مبنی بر ترانسفر تنها یک جنین در هر چرخه وجود داشته باشد،نه تنها میزان حاملگی چند قلویی کاهش می یابد بلکه اثر مهمی بر سلامت نوزاد به دنیا آمده نیز دارد". او توضیح می دهد با ترانسفر تنها یک جنین، پزشکان می توانند از زایمان های متعدد جلوگیری کنند. آنها از نیاز به روش های کاهشی بعد ایمپلنت موفق بیش از یک جنین جلوگیری می کنند.

محققین نتایج سلامتی بیش از 62000 نوزاد تک قلو همچنین نزدیک به 30000 نوزاد دو قلو متولد شده با استفاد از روش های کمک باروری را مورد بررسی قرار دادند. این کودکان در دانمارک، فنلاند، نروژ یا سوئد و در سال های 1988 تا 2007 به دنیا آده بودند.

نوزادانی که در بالا شرح آنها گفته شد، با 350000 نوزاد تک قلو هم چنین 123000 نوزاد دوقلویی مقایسه شدند که بدون کمک گیری از روش های باروری در همان کشور ها و در همان سال ها، به دنیا آمده بودند.

در طول این بررسی ها محققین در مورد نوزادان تک قلویی که با استفاده از روش های بارداری به دنیا آمده بودند، دریافتند که تعداد کمتری از آنها دچار نارسایی و کاهش وزن (در حدود 5.5 پوند یا حتی زیر 3 پوند) هستند. آنها دریافتند نرخ به دنیا آوردن جنین مرده و مرگ نوزادان در طول سال نخست زندگی آنها هم در بین کودکان تک قلو و هم در بین کودکان دو قلو که با درمان های باروری به دنیا آمده اند، کاهش یافته است.

در سوئد در سال های 1988 تا 1992، در مورد نوزادان تک قلو و دوقلویی که با روش های درمانی به دنیا آمده بودند، نرخ نارس بودن نزدیک به 28% افت کرد، همین طور نرخ افت در سال های 2003 تا 2007، 13 % بوده است. افت مشابهی نیز در سایر کشورهای تحت بررسی به دست آمد.

محققین دریافتند که تعداد تولد نوزادان دو قلو که با روش های باروری به دنیا آمده بودند، بین سال های 1989 و 2007 به نیمه رسید.

دکتر Henningsen گفت: هم مهارت های فنی در آزمایشگاه و هم مهارت های بالینی پزشکان در تحریک خفیف تخمدان پیشرفت کرده است. او افزود درمان های هورمونی و تکنیک های آزمایشگاهی نیز بهتر شده است.

او ادامه می دهد: این یافته ها نشان می دهد که در طول بیست سال گذشته، افزایش قابل توجهی در چرخه های کمک باروری به دست آمده است، ضمن آن که سلامت نوزادان حاصل از این روش ها، مخصوصا نوزادان تک قلو، نیز ارتقا قابل توجهی یافته است.

تاریخ انتشار: 1393/12/05
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه