افزایش وزن زیاد در بارداری مسئله ای است که بسیاری از خانم های باردار با آن درگیر هستند. بر طبق مطالعات انجام شده اگر شما این اضافه وزن را جبران نکنید در بارداری های بعدی دچار مشکلاتی خواهید شد.

دروانا:

منتشر شده در مجله زنان و زایمان- 3 ژانویه 2018

محققان با بررسی هایی بر روی حدود 8000 خانم که در دو سال مجزا از هم صاحب فرزند شده اند دریافتند که آنهایی که قبل از بارداری دوم به وزن قبل از بارداری اول خود باز نگشته اند مشکلات بیشتری در طول دوره بارداری داشته اند. این مشکلات می تواند از برش های سزارین تا دیابت بارداری و فشار خون بالا باشد.

بر طبق گفته انجمن بهداشت عمومی آمریکا، اضافه وزن بارداری و یا چاقی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را افزایش دهد؛ شرایطی که می تواند یک بارداری را تهدید کند. رنج و مشکلات زایمان نیز می تواند با شاخص توده بدن زن باردار مرتبط باشد. برخی از مطالعات نشان می دهند افزایش وزن بارداری یا چاقی حتی می تواند توانایی شیردهی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

برای پایین آوردن اضافه وزن بارداری، رژیم غذایی و  ورزش می توانند ترکیب موفقیت آمیزی باشند. اگر چه مادر شدن می تواند شما را خسته کند، در واقع تنظیم یک برنامه ورزشی بنیه شما را بیشتر خواهد کرد و به شما در بازگشت به اندام قبل از زایمان خود کمک می کند.

یک ابزار برای ایجاد انگیزه، وسیله ای با اسم گام شمار است. یک مطالعه منتشر شده در بی ام اس بارداری و تولد، خانم هایی را بررسی کرد که از یک وسیله قابل پوشیدن استفاده می کنند تا تعداد قدم های روزانه خود را مرحله به مرحله به اندازه 500 قدم در هفته افزایش دهند؛ در ابتدا از 5000 قدم در روز تا 10000 قدم در روز. بنابراین در پایان 12 هفته آنها وزن خود را پایین آورده اند، شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر و باسن نیز در آنها کم شده است.

کاهش وزن هرگز ساده نیست. بعد از زایمان نیز برای دریافت توصیه هایی بیشتری برای سبک زندگی مناسب با پزشک متخصص زنان و زایمان خود ملاقات داشته باشید.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه