محققین با بررسی 4000 خانم در هلند دریافتند که خانم هایی که زودتر از 40 سالگی وارد یائسگی می شوند چهار برابر بیشتر در خطر ابتلا به دیابت نوع دو قرار دارند، و به گفته موسسه بین المللی پیری میانگین سن برای یائسگی در آمریکا 51 سال می باشد.

دروانا:

بر مبنای یافته های جدید خانم هایی که زودتر یائسه می شوند بیشتر در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

به دنبال بررسی تقریبا 4000 خانم در هلند محققین دریافتند خانم هایی که قبل از چهل سالگی وارد یائسگی می شوند چهار برابر بیشتر در خطر ابتلا به دیابت نوع دو قرار دارند و این در مقایسه با خانم هایی است که حداقل در سن 55 سالگی وارد یائسگی می شوند.

بر اساس گفته موسسه ملی پیری، میانگین سنی برای منوپوز در آمریکا 51 سالگی می باشد. به گفته دکتر Taulant Muka و همکارانش در مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس در روتردام شروع زودرس یائسگی مارکر مستقلی از دیابت نوع دو در خانم هایی می باشد که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند.

نتایج آن ها در تاریخ هیجدهم جولای در ژورنال دیابتولوژی منتشر شده است.

این تحقیق علت ارتباط بین یائسگی زودرس و دیابت را نشان نداد. برای بررسی مکانیسم هایی که در پشت این ارتباط وجود دارد به تحقیقات بیشتری نیاز است و باید بررسی شود آیا زمانبندی یائسگی طبیعی می تواند تاثیری در پیش بینی و پیشگیری دیابت داشته باشد یا خیر.

در این تحقیق 3969 خانم با بازه سنی 45 سال به بالا به مدت نه سال دنبال شدند. محققین سوابق پزشکی و پاسخ به پرسشنامه ها را بررسی کردند. در طول این بازه زمانی 348 نفر به دیابت نوع دو مبتلا شدند.

خانم هایی که پریودهای آن ها در بازه چهل تا چهل و چهار سالگی متوقف می شود 2.4 برابر بیشتر در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند. یائسگی در سنین 45 تا 55 سالگی با 60 درصد افزایش شانس دیابت ارتباط داشت و این در مقایسه با شروع یائسگی در سنین بالاتر بود.

تحقیق قبلی توسط همین گروه محققین نشان داد خانم هایی که دچار یائسگی زودرس می شوند با افزایش ریسک بیماری های قلبی و مرگ رو به رو هستند. از طرفی یائسگی در سنین 50 تا 54 سالگی با کاهش ریسک بیماری قلبی و مرگ همراه است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه