باکتری های واژن بر انتقال ویروس های هرپس و زیکا تاثیر می گذارد. محققین آزمایشاتی انجام داده اند تا دریابند این محیط های باکتریایی چگونه به رشد این ویروس ها کمک می کند.

باکتری واژن می تواند بر انتقال زیکا و هرپس تاثیر بگذارد

تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری واژن می تواند بر انتقال جنسی ویروس زیکا و هرپس سیمپلکس نوع دو تاثیر بگذارد و احتمالا می تواند خانم ها را از این عفونت ها در امان بدارد.  

مسئول این تحقیقات خانم مگان آمرسون عنوان کرد، واژن انسان طیفی از گونه های باکتریایی را دارد که به آن میکروبیوم گفته می شود، میکروبیوم در سلامت زنان بسیار نقش دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بیماری مقاربتی جنسی به مطلب زیر مراجعه نمایید:

محققین مجموعه ای از آزمایش ها را انجام دادند تا ببینند محیط های باکتریایی متفاوت چطور می تواند بر بقا و تکثیر ویروس تاثیر بگذارد. تیم تحقیقاتی آمرسون از نمونه های میکروبیوم واژینال حاصل از اهداکنندگان سالم استفاده کرد.

کشت هایی با باکتری لاکتوباسیلوس بیشتر، محیط های سالم تری بودند. بنا به گفته محققین لاکتوباسیلوس به طور معمول در ترکیب باکتری های واژن سالم یافت می شود.

آن ها دریافتند ویروس هرپس سیمپلکس نوع دو، در کشت هایی حاوی لاکتوباسیلوس کمتر تکثیر داشت. محققین نتایج را با ویروس زیکا در آمیختند و عنوان کردند که گونه های اختصاصی تر باکتری می تواند بر تکثیر زیکا نیز تاثیر داشته باشد. محققین عنوان کردند تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا تعیین شود چه گونه های باکتریایی بر ویروس زیکا تاثیر می گذارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بیماری مقاربتی جنسی به مطلب زیر مراجعه نمایید:

آمرسون طی اخبار انجمن میکروبیولوژی آمریکا عنوان کرد وقتی با ویروس هایی مانند ویروس های مسئول در بیماری های مقاربتی رو به رو هستیم، باکتری های واژن می توانند با تغییر ژن های داخل سلول های واژن، عفونت را محدود کرده و یا مانع از بروز عفونت شوند.

این یافته ها در نشست سالانه انجمن میکروبیولوژی انجمن آمریکا در نیو اورلئان ارائه شده است. تحقیقات ارائه شده در نشست ها در درجه اول به صورت مقدماتی در نظر گرفته می شود تا این که در ژورنالی کارشناسی شده منتشر شوند.


تاریخ انتشار: 1396/04/13
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه