تحقیقات نشان می دهد که شیردهی به نوزاد بیش از 2 ماه، ریسک درد های مزمن بعد از انجام زایمان سزارین را در خانم ها کاهش می دهد.

مدت زمان شیردهی به نوزاد

مدت زمان شیردهی به نوزاد در خانم ها بر کاهش درد مزمن ناشی از سزارین تاثیر بسزایی دارد

یافته های جدید نشان می دهد شیردهی در مدت زمان طولانی می تواند ریسک درد مزمن را بعد از انجام سزارین کاهش دهد. محققینی اسپانیایی 185 خانم را که سزارین انجام داده بودند مورد بررسی قرار دادند. تقریبا یک چهارم (23 درصد) خانم ها که به مدت دو ماه یا کمتر به فرزندان خود شیر داده بودند در چهار ماه بعد از جراحی در محل جراحی احساس درد مزمن داشتند. اما تنها هشت درصد آن هایی که مدت زمان شیردهی بیشتری شیر داده بودند وجود درد مزمن را گزارش کردند.

دکتر Carmen Alicia Vargas Berenjeno از بیمارستان دانشگاه سویل عنوان کرد :

این یافته های ابتدایی نشان می دهد که شیردهی به نوزاد برای بازه ای بیش از دو ماه، خانم ها را از درد مزمن بعد از سزارین محافظت می کند و اگر مدت زمان شیردهی دو ماه یا کمتر از دو ماه باشد ریسک درد مزمن را سه برابر افزایش می دهد.

این تیم تحقیقاتی عنوان کرده است تحقیق ما دلیل خوب دیگری را در تشویق خانم ها به شیردهی نوزادان شان ارائه می دهد.

محققین هم چنین مطرح کردند خانم هایی با تحصیلات دانشگاهی بیشتر احتمال ابتلا به درد مزمن کمتری در مقایسه با خانم های با تحصیلات دانشگاهی کمتر دارند.

اضطراب در طول شیر دهی

پنجاه و چهار درصد مادرانی که به فرزندان خود شیر می دادند گزارش کردند که در زمان شیردهی به نوزاد به اضطراب مبتلا بودند.

اگر چه این مطالعه به گونه ای طراحی نشده بود که علت این ارتباط را اثبات کند اما محققین عنوان کردند این احتمال وجود دارد که اضطراب در مدت زمان شیردهی می تواند بر احتمال درد مزمن تاثیر داشته باشد. آن ها این ارتباط را در دست بررسی و مطالعه قرار داده اند.

این تحقیق در کنگره Euroanaesthesia در ژنو سوئیس ارائه می شود. یافته های ارائه شده در این نشست ها عموما در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند مگر این که در ژورنالی کارشناسی شده منتشر شوند.

یک چهارم زایمان ها در آمریکا، کانادا و انگلیس سزارین می باشد. درد مزمن (که در مدت زمان بیش از سه ماه به طول انجامد) بعد از سزارین می تواند یک مادر از هر پنج مادر را تحت تاثیر قرار دهد.


تاریخ انتشار: 1396/04/07
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه