بارداری بعد از درمان سرطان سینه ریسک عود را افزایش نمی دهد و خانم های جوانی که مبتلا به این سرطان هستند می توانند بارداری بعد از درمان سرطان سینه را تجربه کنند راه درمان سرطان سینه در خانم های باردار آن است که باید هورمون های درمانی را قطع کنند زیرا وقتی این هورمون ها (ادجاونت) در بدن ترشح شود عود را بالا می برد.

بارداری بعد از درمان سرطان سینه

بارداری شانس عود سرطان سینه (پستان) را افزایش نمی دهد.

محققین اخبار خوبی را برای بازماندگان جوان سرطان پستان گزارش کردند بارداری به نظر نمی رسد شانس عود بیماری آن ها را افزایش دهد و بارداری بعد از درمان سرطان سینه برای خانم ها مشکلی پیش نمی آورد.

دکتر متیو لامبرتینی متخصص انکولوژیست در موسسه جولیوس بردت در بروکسل عنوان کرد یافته های ما تایید می کند که خانم ها می توانند بارداری بعد از درمان سرطان سینه را تجربه کنند و نباید ناامید شوند. این نکته حتی در مورد خانم هایی صادق است که به سرطان حساس به استروژن (ER مثبت( دچار هستند.

گروه تحقیقاتی لامبرتینی نتایج بیش از 1200 بازمانده سرطان سینه را مورد ارزیابی قرار داد. این تحقیق نشان داد آن هایی که باردار می شوند در خطر عود سرطان و مرگ در بازه پیگیری ده ساله قرار ندارند و این یافته ها در مقایسه با آن هایی به دست آمد که باردار نشده اند.

این نکته حتی در مورد خانم هایی صادق بود که به تومورهای حساس به استروژن (ERمثبت) مبتلا بودند.

سرطان سینه حساس به استروژن با استروژن تقویت می شود و تصور بر این است که افزایش میزان این هورمون در بارداری می تواند سلول های سرطانی را بعد از درمان به رشد ترغیب کند و امکان بارداری بعد از درمان سرطان سینه را افزایش می دهد.

اما محققین عنوان کردند این یافته ها می تواند این ترس را از بین ببرد که بارداری بعد از درمان سرطان سینه می تواند شانس عود سرطان را کاهش دهد.

درمان سرطان سینه

برای بارداری بعد از درمان سرطان سینه خانم هایی که قصد بارداری دارند باید هورمون درمانی ادجوانت بعد از جراحی را قطع کنند. این هورمون درمانی به پیشگیری از عود سرطان کمک می کند و توصیه می شود خانم ها این درمان کمکی را حداقل به مدت پنج سال و در بعضی موارد به مدت ده سال دریافت کنند.

لامبرتینی افزود در مورد تصمیم گیری برای این که چه مدت باید قبل از باردار شدن انتظار کشید تا بتوان بارداری بعد از درمان سرطان سینه را تجربه کرد، پزشک و بیمار باید فاکتور خطر شخصی خانم را برای عود بیماری در نظر داشته باشند و این نکته مخصوصا در خانم هایی اهمیت دارد که به هورمون درمانی کمکی نیاز دارند.

دکتر جانستون متحقق بالینی تاکید کرد بروز سرطان سینه در سنین جوانی غیر معمول است اما ممکن است اتفاق بیفتد. این تحقیق نشان می دهد بارداری بعد از درمان سرطان سینه حساس به استروژن، افزایش ریسک عود سرطان را به همراه ندارد. این تحقیق به قطعیت نشان داد بارداری بعد از درمان سرطان سینه افزایش ریسک عود را به همراه ندارد.

محققین این یافته ها را در نشست سالانه شیکاگو ارائه کردند. باید در نظر داشت یافته های ارائه شده در نشست ها تا قبل از انتشار در ژورنالی کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شود.


تاریخ انتشار: 1396/03/27
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه