مصرف بیش از حد مشروبات الکلی برای خانم ها خطر ناک می باشد. از جمله عوارض مشروبات الکلی می توان به ضعیف شدن ماهیچه و عضلات و سرطان سینه اشاره کرد،خانم هایی که در دوران یائسگی قرار دارند باید مصرف مشروبات الکلی را محدود کنند.

مضرات مشروبات الکلی در زنان مسن چیست؟

مصرف بیش از حد مشروبات الکلی می تواند از دست رفتن توده ماهیچه ای را در خانم های مسن سرعت بخشد:

یافته های جدید نشان می دهد نوشیدن سنگین مشروبات الکلی می تواند از دست رفتن عضلات را در زنان مسن تقویت کند.

افزایش سن و یائسگی هر دو می تواند توده و قدرت ماهیچه ای را کاهش دهد شرایطی که به آن سارکوپنیا گفته می شود. از دست رفتن توده های ماهیچه ای در میانه زندگی آغاز می شود و در هر دهه از زندگی با نرخ شش درصد پیشرفت می کند. معمولا تنها سه چهارم توده های ماهیچه ای میانسالی بعد از 80 سالگی باقی می ماند.

به گفته محققین از دست رفتن ماهیچه ها:

  • بر تعادل
  • راه رفتن
  • توانایی انجام کارهای روزانه تاثیر می گذارد.

تا سال 2030 تعداد افراد شصت سال یا بالای شصت سال در سرتاسر جهان تا 56 درصد افزایش می یابد و براساس گفته محققین کره جنوبی، افراد میانسال یک نفر از هر شش نفر در سطح جهان را تشکیل خواهند داد.

در این تحقیق نزدیک به 2400 خانم مورد مطالعه قرار گرفتند که در سنین بعد از یائسگی قرار داشتند و متوسط سن شان 62 سال بود. از بین آن ها هشت درصد به سارکوپنیا دچار بودند. این تحقیق نشان داد نرخ سارکوپنیا در بین افرادی که از مشروبات الکلی زیاد استفاده می کردند چهار برابر بیشتر بود و این در مقایسه با افرادی بود که کمتر از مشروبات الکلی استفاده می کردند.

نوشیدن زیاد مشروبات الکلی به مصرف مکرر و مقدار قابل توجه الکل بدون کنترل مقدار نوشیدن اشاره دارد. خانم هایی که مشروبات الکلی زیادی استفاده می کردند بیشتر نیز احتمال داشت که از سیگار استفاده کنند و فشار خون آن ها و مقدار کلسترول خون شان نیز بیشتر بود. آن ها هم چنین جوان تر نیز بودند.

محققین دانشگاه پزشکی یونسی در سئول این تحقیق را انجام دادند.

رابطه مصرف مشروبات الکلی با سرطان سینه

جوآن پینکرتون مسئول اجرایی انجمن یائسگی آمریکای شمالی عنوان کرد این تحقیق نشان می دهد از دست رفتن بیشتر توده عضلانی منجر به سارکوپنیا می شود و تحقیقات دیگر نیز نشان داده افزایش حتی یک لیوان مشروبات الکلی می تواند منجربه افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه شود، در نتیجه خانم هایی که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند باید مصرف الکل را محدود کنند.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ هفت ژوئن 2017 در ژورنال منوپوز منتشر شده است.


تاریخ انتشار: 1396/03/24
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه