بر اساس یافته های جدید اگر مادران در دوران بارداری علیه سیاه سرفه واکسینه شوند فرزندان آن ها کمتر در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

در جمعیتی متشکل از 149000 نوزاد متولد شده در کالیفرنیا در سال های 2006 تا 2015  درصد مادرانی که برای کزاز، دیفتری و سیاه سرفه حین بارداری واکسینه شده اند، از کمتر از 1 درصد در سال 2006 تا 2008 به بیش از 87 درصد تا 2015 رسیده است.

در اوایل 2013 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها واکسن Tdap را برای خانم های باردار صرف نظر از واکسیناسیون قبلی در آن ها توصیه کرد. این واکسن هر زمانی در طول بارداری می تواند مصرف شود و ترجیحا بین هفته های 27 ام و 36 ام مناسب تر است.

کودکان متولد شده از مادرانی که واکسن Tdap را حین بارداری دریافت کرده اند 91 درصد کمتر در خطر ابتلا به سیاه سرفه در دو ماهه اول زندگی قرار دارند. بنا به گفته محققین این دوره بحرانی برای ابتلا به سیاه سرفه در نوزاد می باشد.

فرزندانی که مادران آنان در طول بارداری واکسینه شده بودند هم چنین 69 درصد کمتر در خطر ابتلا به سیاه سرفه در اولین سال زندگی قرار دارند.

دکتر نیکولا کلین مسئول مرکز تحقیقات Kaiser Permanente Vaccine عنوان کرد استراتژی ایمن سازی خانم های باردار انتقال آنتی بادی مادری را افزایش می دهد و به نظر می رسد برای ایمن سازی نوزادان علیه سیاه سرفه موثرتر است.

او هم چنین افزود این نتایج نشان می دهد مصرف Tdap توسط مادر در دوران بارداری بهترین محافظت را علیه سیاه سرفه ارائه می دهد و به شدت از توصیه ACIP مبنی بر مصرف Tdap در اوایل بارداری پشتیبانی می کند.

این تحقیق به صورت ان لاین در تاریخ 3 اپریل در ژورنال Pediatrics منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1396/03/12
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه