یافته های جدید نشان می دهد استفاده از داروهای ضد ویروس برای پیشگیری یا درمان آنفلوآنزا در طول بارداری به نظر نمی رسد خطری برای جنین در پی داشته باشد.

محققین اطلاعات حاصل از 6000 خانم باردار را مورد بازبینی قرار دارند که برای درمان آنفلوآنزا از داروهای ضد ویروس نسخه شده استفاده می کردند. نسخه ها حاوی داروی اوسلتامیویر (تامی فلو) و یا زانامیویر (رلنزا) بود. در این بررسی خانم هایی که قبل از هفته بیست و دوم بارداری بودند حضور نداشتند.

محققین این خانم ها را با 700000 خانم بارداری مقایسه کردند که در طول بارداری این داروها را استفاده نکرده بودند.

کودکان متولد شده از مادرانی که داروهای ضد ویروس نسخه شده استفاده می کردند با افزایش نرخ عوارض مواجه نشدند. محققین مشکلاتی مانند وزن اندک به هنگام تولد، زایمان زودرس، مرده زایی و نقص در هنگام تولد را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس گفته دکتر سوفی گرانر از موسسه کاولینسکا در استکهلم سوئد و همکاران او، این یافته ها با استفاده از تحقیقات قبلی نیز پشتیبانی می شود که نشان می دهد این داروها فرزندان را در خطر قرار نمی دهد.

مقامات بهداشتی اروپا و آمریکا این داروها را در خانم هایی که تشخیص آنفلوآنزا در آن ها تایید شده و یا مشکوک به آن هستند توصیه می کند. این داروها هم چنین برای خانم های بارداری توصیه می شود که در تماس نزدیک با افراد آلوده به آنفلوآنزا قرار دارند. اما محققین متذکر شدند دانش ما در مورد بی خطر بودن مصرف این داروها در دوران بارداری محدود است.

این تحقیق در ژورنال BMJ در تاریخ بیست و هشتم فوریه منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1396/01/26
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه