بر اساس یافته های جدید افزایش مقدار مصرف فولیک اسید در دوران بارداری می تواند ریسک ابتلا به فشار خون بالا را در فرزند کاهش دهد، البته  اگر مادران آن ها فاکتورهای خطر مربوط به بیماری های قلبی عروقی را داشته باشند.

دکتر شیوبین وانگ متخصص اطفال در دانشگاه بوستون عنوان کرد تحقیق ما شواهد بیشتری را در مورد منشا فشار خون بالا در دوران اولیه زندگی فراهم می کند.

این تحقیق در هشتم مارچ در ژورنال هایپرتنشن آمریکا منتشر شده است.

وانگ در اخبار ژورنال عنوان کرد یافته های ما این احتمال را مطرح می کند که ارزیابی ها و دخالت های قبل از آبستن شدن و بارداری بتواند راه های جدید را برای پیشگیری از فشار خون بالا ایجاد کند.

او و همکارانش داده های حاصل از 1300 مادر و کودک را از زمان تولد در مرکز پزشکی بوستون بررسی کردند. مادران و فرزندان از سال 2003 تا 2014 مورد پیگیری قرار گرفتند. دو سوم این گروه سیاه پوست بودند و تقریبا نزدیک به 20 درصد نیز از نژاد اسپانیایی بودند.

محققین می خواستند بدانند آیا مقدار فولیک اسید و فاکتورهای خطر بیماری های قلبی از جمله فشار خون بالا، دیابت و چاقی در طول بارداری به صورت جداگانه و یا مشترک می تواند بر فشارخون کودک تاثیر داشته باشد.

نزدیک به 29 درصد کودکان از سن 3 تا 9 سالگی فشار خون سیستولیک بالایی داشتند. فشار خون سیستولیک عدد اولی است که در فشار خون خوانده می شود. کودکانی با فشار خون بالاتر بیشتر مادرانی داشتند در که در دوران قبل از بارداری چاق بوده، فشار خون بالا و دیابت داشته اند.

این کودکان هم چنین بیشتر به وزن اندک در هنگام تولد، نارس بودن و یا افزایش شاخص توده بدن دچار بودند(شاخص توده بدن برآوردی از چربی بر اساس قد و وزن می باشد).

افزایش مقدار فولیک اسید در طول بارداری با کاهش 40 درصدی فشار خون بالا در بین کودکانی ارتباط داشت که مادران آنها فاکتورهای خطر بیماری قلبی را داشتند.

اما تنها مقدار فولیک اسید مادر با فشارخون کودک ارتباط نداشت. این تحقیق نشان داد فاکتورهای خطر بیماری قلبی می تواند برای فولیک اسید این تفاوت را ایجاد کند.

این تحقیق تنها به گونه ای طراحی شده بود که به ارتباط بین این فاکتورها پرداخت اما نتوانست علت این ارتباط را روشن کند.

تاریخ انتشار: 1396/01/23
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه