گروهی از متخصصین اطفال عنوان می کنند در مواجه با خانم های بارداری که به سوء مصرف مواد دچارند باید پیشگیری و درمان را اتخاذ کرد ولی با آنها برخورد قانونی نکرد.

در برخی ایالت ها در آمریکا خانم های باردار به دلیل سوء مصرف تحت تعقیب قانونی قرار گرفته و زندانی می شوند، اما بیانیه جدید انجمن پزشکان اطفال آمریکا هشدار می دهد این اقدامات قانونی نه تنها برای مادر و فرزند او منافعی را در پی ندارد بلکه سبب می شود تا خانم باردار نگران شود و برای دریافت کمک اقدام نکند.

دکتر استفان پاتریک از انجمن پزشکان اطفال آمریکا عنوان کرد در طول دو دهه گذشته استفاده از اپیوئیدها در سرتاسر ایالت های آمریکا گسترش یافته است و عواض مربوط به آن در جمعیت های مختلف اعم از خانم های باردار و اطفال آنان نیز افزایش داشته است.

او افزود پاسخ های ما باید ریشه در سلامت عمومی داشته باشد. ما باید تلاش های هدفمندی را در راستای پیشگیری و گسترش درمان هایی متناسب با نیازهای فردی خانم های باردار و خانواده های آنها پیش بگیریم.

در راستای تقویت دسترسی به کنترل بارداری، مراقبت های پریناتال و درمان سوء مصرف مواد، انجمن پزشکان اطفال موارد زیر را توصیه می کند:

  • انجام غربالگری مواد مخدر و الکل به طور روتین برای همه خانم هایی که در سنین باروری قرار دارند.
  • ارائه اطلاعات و اخذ رضایت نامه به منظور تست مواد مخدر.
  • دسترسی بهتر به مراقبت های جامع زنان مانند درمان جایگزین مواد اپیوئیدی.
  • برنامه های درمان الکل و مواد مخدر که مخصوص خانم های باردار طراحی شده باشد.
  • بودجه بیشتر برای خدمات اجتماعی و سیستم های رفاهی کودکان

این بیانیه در تاریخ بیستم فوریه به صورت آن لاین در ژورنال Pediatrics منتشر شده است.

دکتر دیوید شیف طی اخباری عنوان کرد خانم های باردار باید بتوانند در مورد سوء مصرف مواد آزادانه با مسئولین درمانی خود صحبت کنند بدون این که ترس از مجازات و عملکرد قانونی وجود داشته باشد. سیاست های تنبیهی در مورد خانم های بارداری که به سوء مصرف مواد مخدر دچارند نتایج مخربی را برای سلامت مادر و فرزند او به همراه  دارد.

نرخ نوزادان متولد شده با علائم انزوای مواد مخدر در طول دهه گذشته 5 برابر شده است. در سال 2012، هر بیست و پنج دقیقه در آمریکا یک نوزاد با علائم انزوا از مواد مخدر متولد شده است.

تاریخ انتشار: 1395/12/18
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه