بر اساس یافته های جدید جنسیت جنین می تواند بر سیستم ایمنی خانم باردار تاثیر داشته باشد. در این تحقیق، محققین میزان مارکرهای ایمنی به نام سایتوکاین ها را در نمونه خونی هشتاد خانم باردار اندازه گیری کردند.

محققین دریافتند بر اساس جنسیت جنین تفاوتی در میزان سایتوکاین ها ایجاد نمی شود. اما به گفته آماندا میشل (محقق اصلی این پروژه) محققین دریافتند سلول های ایمنی خانمی که حامل جنین دختر است در حضور باکتری، سایتوکاین های پیش التهابی بیشتری را تولید می کند. او توضیح داد این بدان معناست که خانم هایی که جنین دختر حامله هستند، زمانی که سیستم ایمنی آنها به چالش کشیده می شود پاسخ ایمنی بیشتری را نشان می دهد و این در مقایسه با خانم هایی به دست آمد که جنین پسر دارند.

میشل خود محقق فوق دکترا در دانشگاه ایالت اوهایو می باشد و در بخش تحقیقات رفتار پزشکی فعالیت دارد.

محققین توضیح دادند که التهاب در پاسخ بدن نسبت به ویروس، باکتری و بیماری های مزمن نقش حیاتی دارد. اما التهاب بیش از حد بر بدن فشار آورده و منجر به بروز علائم دیگری می شود.

به گفته محققین افزایش میزان التهاب در بین خانم هایی که جنین دختر باردار هستند، می تواند توضیح دهد چرا آنها بیشتر دچار علائم شدیدی (از جمله آسم) در مقایسه با خانم های حامل جنین پسر می شوند.

میشل در اخبار دانشگاه عنوان کرد این تحقیق به خانم ها و متخصصین زنان کمک می کند تا جنسیت جنین را به عنوان فاکتوری در نظر داشته باشند که می تواند بر نحوه پاسخ بدن به چالش های ایمنی روزانه تاثیر داشته باشد و همچنین می تواند منجر به تحقیقات بیشتری در این زمینه گردد که چطور تفاوت در عملکرد ایمنی می تواند بر نحوه پاسخ یک خانم به ویروس ها و عفونت های متفاوت و یا برخی شرایط مزمن (مانند اسم) تاثیر بگذارد و این که آیا این پاسخ ها بر سلامت جنین تاثیر دارد یا خیر.

این تحقیق در ژورنال Brain, Behavior and Immunity شماره فوریه منتشر گردید.

تاریخ انتشار: 1395/12/16
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه