در توصیه ای جدید دستورالعمل های قبلی مبنی بر مصرف مکمل های فولیک اسید به منظور کاهش ریسک بروز نقص در لوله عصبی مورد تاکید قرار گرفته است.

همان طور که در سال 2009 توصیه شد متخصصین عنوان کردند خانم هایی که باردار هستند و یا قدرت بارداری دارند باید مکمل های حاوی 400 تا 800 میکروگرم فولیک اسید را روزانه مصرف کنند تا از بروز نقص در جنین پیشگیری شود.

نقص در لوله عصبی زمانی اتفاق می افتد که مغز یا نخاع به درستی شکل نگیرد و این نکته می تواند ناتوانی های جدی و حتی مرگ را برای جنین در پی داشته باشد. نقص در لوله عصبی در اوایل دوران بارداری اتفاق می افتد. برخی اوقات حتی قبل از این که یک خانم انتظار آن را داشته باشد نیز اتفاق می افتد.  

مکمل های فولیک اسید در صورتی که یک ماه قبل از باردار شدن مورد استفاده قرار گیرد و مصرف آن تا سه ماهه اول بارداری ادامه یابد بسیار موثر خواهد بود.

فولیک اسید به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات مانند سبزی های برگ دار، بروکلی و آب پرتقال غنی شده وجود دارد. در آمریکا خیلی غذاها با اسید فولیک غنی شده است.

بر اساس آن چه که در تاریخ 10 ژانویه در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده هنوز خیلی خانم ها مقدار توصیه شده فولیک اسید را از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.

دکتر الکس کمپر عنوان کرد شواهد قانع کننده ای در دست است که نشان می دهد خانم ها با مصرف روزانه مکمل های اسید فولیک می توانند بروز نقص در لوله عصبی را کاهش دهند.

او ادامه داد این مکمل ها با مصرف ویتامین های پرینتال و مولتی ویتامین ها تامین می شود و به فرم قرص نیز وجود دارد. دکتر کمپر خود متخصص اطفال در دانشگاه پزشکی دورهام می باشد.

تاریخ انتشار: 1395/11/09
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه