بر اساس هشدارهای به دست آمده از تحقیقات اخیر، کودکان مادرانی که در دوران بارداری سیگار می کشند ممکن است در خطر ابتلا به آسیب کلیوی قرار داشته باشند.

محققین وجود پروتئین اضافی در ادرار را نشانه ای از کاهش عملکرد کلیه می دادند و تقریبا 44600 کودک در ژاپن تا قبل از سنین سه سالگی به این مشکل دچارند.

در بین مادرانی که در این تحقیق حضور داشتند تقریبا 5 درصد آن ها تنها قبل از بارداری سیگار می کشیدند و حدود 17 درصد آن ها در طول بارداری به سیگار کشیدن خود ادامه داده اند.

کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری سیگار می کشند 1.24 برابر بیشتر علائم آسیب کلیوی را در مقایسه با کودکانی نشان داده اند که مادران آن ها سیگاری نبوده اند.

 باید توجه داشت در این تحقیق تنها ارتباط بین سیگار کشیدن در دوران بارداری و آسیب کلیوی کودک مورد مشاهده قرار گرفت و علت این ارتباط اثبات نشد.

رهبر این تحقیقات دکتر دکتر کوجی کاواکامی عنوان کرد سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری ارتباط مشخصی با زایمان زودرس، وزن کم فرزند به هنگام تولد و فقر اکسیژن در نوزاد دارد. یافته های این تحقیق تاثیر جانبی اضافی تری را در دوران بارداری نشان می دهد. کوجی کاواکامی پرفسور و عضو دپارتمان فارماکواپیدمیولوژی در دانشگاه کیوتوی ژاپن می باشد.

این تحقیق به صورت آنلاین در تاریخ 22 دسامبر در ژورنال انجمن نفرولوژی آمریکا منتشر شد.

کاواکامی در اخبار ژورنال افزود پیشگیری از دفع پروتئین از طریق ادرار در کودکان بسیار اهمیت دارد زیرا این عارضه می تواند منجر به بیماری مزمن کلیوی در دوران بزرگسالی و در نهایت ابتلا به بیماری های سخت کلیوی شود.

تاریخ انتشار: 1395/10/16
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه