بر اساس یافته های جدید، خانم هایی که برای کاهش وزن جراحی می کنند در هنگام بارداری ایمن تر هستند.

محققین دریافتند این خانم ها کمتر در خطر انجام زایمان سزارین قرار دارند و بیشتر احتمال دارد تا فرزندی با اندازه نرمال داشته باشند.

دکتر آلیو سانی از دپارتمان جراحی چاقی و متابولیک در مرکز پزشکی ایست ساید در Snellville گفت این یافته ها مهم است زیرا ما توانستیم تایید کنیم خانم های چاقی که قبل از باردار شدن تحت انجام جراحی به منظور کاهش وزن قرار می گیرند با نتایج بدی رو به رو نمی شوند و این در مقایسه با خانم های چاقی به دست آمد که این جراحی را انجام نداده بودند.

او طی اخباری در کالج جراحان آمریکا عنوان کرد ما می خواهیم مطمئن شویم انجام جراحی برای رفع چاقی قبل از بارداری به نفع این خانم ها خواهد بود و انجام چنین جراحی به فرزند صدمه نخواهد زد.

به خوبی مستند شده است که خانم های چاق در طول بارداری با مشکلات پزشکی بیشتری رو به رو هستند. اما تاثیر انجام جراحی به منظور رفع چاقی بر بارداری هنوز روشن نیست.

دکتر سامانتا درو دانشجوی پزشکی در فیلادلفیا عنوان کرد ما می دانیم شیوع چاقی در بین خانم ها رو به افزایش است بنابراین می خواستیم بدانیم چطور انجام جراحی می تواند بر بارداری، مادر و فرزند تاثیر داشته باشد.

در این تحقیق محققین داده های آماری 5 تحقیق را با هم ترکیب کردند تحقیقاتی که بارداری و زایمان را بعد از انجام جراحی برای کاهش وزن در مقایسه با افراد چاقی بررسی می کرد که چنین جراحی را انجام نداده بودند.

به طور کلی بعد از انجام این جراحی بیش از 4300 سزارین در بین 11000 خانم انجام شد و این در حالی بود که آمار سزارین در بین 224000 خانم چاق، 133500 مورد بود.

این یافته ها نشان داد یک درصد خانم هایی که قبل از بارداری برای رفع چاقی جراحی انجام می دادند، تحت سزارین قرار گرفتند و این در مقایسه با 38 درصد خانم های چاقی است که چنین جراحی را انجام نداده بودند.

محققین هم چنین دریافتند خانم هایی که چنین جراحی را انجام داده بودند کمتر فرزندان بزرگی با اندازه غیر نرمال داشتند.

بر اساس گفته Brittanie Young، دانشجوی پزشکی در فیلادلفیا اگر کودکی کمتر در خطر بزرگ بودن (متناسب با سن بارداری) قرار داشته باشد، خانم نیز کمتر در خطر انجام سزارین قرار خواهد داشت.

این یافته ها اخیرا در کنگره جراحان آمریکا در واشنگتن دی سی ارائه شده است. لازم به یادآوری است تحقیقات ارائه شده در این نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1395/09/03
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه