بر اساس تحقیقات مروری که اخیرا انجام شده است، روش های بدون دارو برای کنترل دردهایی مانند سردرد و آرتریت می تواند موثر باشد.

میلیون ها آمریکایی به دنبال راه هایی مانند طب سوزنی، تایچی و یوگا هستند تا به وسیله آن بتوانند دردهای خود را تسکین دهند. اما اطلاعات محدودی در این زمینه در اختیار پزشکان قرار دارد.

رهبر این تحقیقات دکتر ریچارد ناهین (Richard Nahin) طی اخباری عنوان کرد در مورد افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند، استفاده از داروهای مسکن نه تنها درد را تخفیف نمی دهد بلکه می تواند سبب بروز اثرات جانبی ناخواسته شود. در نتیجه، افراد زیادی به روش های غیر دارویی روی می آورند تا درد را تسکین دهند.

دکتر ناهین افزود هدف ما از این تحقیق فراهم کردن اطلاعاتی با کیفیت بالا برای دست اندرکاران بحث سلامت و برای بیمارانی می باشد که از دردهای مزمن رنج می برند. دکتر ناهین خود متخصص اپیدمیولوژیست مرکز ملی بهداشت و درمان NICCIH می باشد.

محققین 105 کارآزمایی بالینی را در طول 50 سال گذشته مورد بازبینی قرار دادند.

چندین مورد از رویکردهای جایگزین اثرات امیدوارکننده ای را به لحاظ اثرات جانبی و تخفیف درد نشان دادند. این رویکردها عبارت بود از طب سوزنی و یوگا برای کمر درد، طب سوزنی و تایچی برای استئوآرتریت زانو و تکنیک های ریلکسیشن برای سردردهای شدید و میگرن. نتایج برای درمان کوتاه مدت درد زانو امیدوارکننده بود.

شواهد در برخی موارد ضعیف تر بود. این بررسی نشان داد ماساژ تراپی، دستکاری ستون فقرات (spinal manipulation) و دستکاری استئوپاتیک می تواند بر کمر درد تاثیر داشته باشد، ریلکسیشن تراپی و تایچی نیز می تواند به افراد مبتلا به فیبرومیالژی کمک کند.

این تحقیق در اول سپتامبر در ژورنال مجموعه مقالات مایوکلینیک منتشر شد.

دیوید شارتلف از مرکز NCCIH عنوان کرد این داده می تواند به افراد درمانگر و بیماران کمک کند تا نسبت به رویکردهای غیر دارویی برای درمان دردهای خاص آشنا و توجیه شوند.

او این چنین جمع بندی کرد: " مهم است که این تحقیقات ادامه پیدا کند و به سوالاتی از این قبیل پردازد که این رویکردها به چه طریقی اثر می کنند و آیا این یافته ها قابل تعمیم به تنظیمات بالینی گسترده و جمعیت بیماران مختلف می باشد یا خیر".

تاریخ انتشار: 1395/06/25
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه